Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
mama 78

mama 78

27-02-2009 om 11:58

Bijna 11 maanden-zit nog niet

Het kindje van mijn zus is bijna 11 maanden en zit nog niet!
Wel gaat ze zich een beetje optrekken en tijgert rond.
Ze maakt zich nogal zorgen en ik wist ook het antwoord niet.
Binnenkort moet ze wel weer naar het cb.
Heeft iemand nog tips? Moet ze zich echt zorgen maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Limi

Limi

27-02-2009 om 12:38

Wel rechtop?

Ik had een kniezitter. Hij heeft echt nooit op zijn billen gezeten. Natuurlijk zetten we hem wel eens zo neer en dat duurde dan 2 seconden. Dan gooide hij zich om en ging er vandoor. In de kinderstoel zat hij wel, maar spelen deed hij het liefst op buik en later op de knietjes. Hij was met alles ruim op tijd, alleen het billenzitten wilde hij gewoon niet. Nou ja, dan niet. Ik heb wel in de gaten gehouden of hij het wel kon, en hij kon het, maar vanaf zijn knietjes was hij gewoon sneller weg. Hij zat dan ook rechtop.

Het CB vond het geen probleem. Eventueel konden we fysiotherapie gaan doen, maar omdat je hem echt niet zomaar in een bepaalde houding krijgt als hij dat niet wil, heb ik dat niet gedaan. Leek me zonde van de tijd.

Als het kindje van je zus verder alles wel doet, dan lijkt me het niet zo'n probleem. Maar als ze niet zo heel snel of beweeglijk is....geen idee.

Geen probleem

Onze oudste bleef wel zitten, maar ging pas met 13 maanden zelf zitten, hierna kruipen (tot die tijd tijgerde hij) en met 16 maanden lopen. Geen probleem hoor.

Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.