Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
karla

karla

08-05-2011 om 20:14

Borstvoeding-vragen

Ik heb best wel wat borstvoedings ervaring,maar hier toch wat vragen.

Mijn dochter is nu 6 weken en drinkt behoorlijk onrustig aan de borst. ze heeft wel de juiste techniek maar laat toch steeds weer los. Ik heb voldoende voeding en het klotst er ook vaak overheen als ze aan het drinken is. verder heeft ze best last van krampjes, ze poept vaak 4 dagen niet en op dag vier merk je gewoon dat ze er veel last van heeft. ik heb al geprobeerd om te kolven, maar dit stimuleert de borsten natuurlijk ook weer, dus nog meer voeding. mijn andere kinderen had ik tot een jaar aan de borst maar waren toch wel rustiger, en dronken tevreden aan de borst. Deze baby heeft wel een fopspeen, dus wellicht speenverwarring.

Heeft iemand tips? Ik voed al op aanvraag, maar hoeveel voedingen is normaal op een etmaal zo rond de 6 weken. Het is een nakomertje dus ik ben er even uit geweest

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

08-05-2011 om 20:47

Spruw?

Dat vele loslaten heb ik nu ook, en dat komt door de spruw die ze duidelijk heeft. Heeft ze een witte waas op haar tong? Heb je pijnlijke tepels?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

09-05-2011 om 12:12

Teveel?

Misschien schiet het te hard toe zodat ze het niet kan verwerken? Zou het helpen om de ergste druk ervan af te kolven?

Bij zes weken is om de twee a drie uur voeden volgens mij vrij normaal.

Karla

Karla

10-05-2011 om 09:25

Nu ook nog een borstontsteking erbij

Nou het is hier echt feest, vannacht flinke koorts gekregen en erg veel pijn in mijn linker borst, er zat van de week een kloof op dus ik denk dat het daarvan is gekomen. Mijn baby heeft volgens mij geen spruw, maa rik ga zo naar het cb en daar zullen ze het wel kunnen zien. Ze blijft erge krampjes houden en ik ga vrijdag naar een ostheopaat, we zitten nu een beetje in een cirkel te werken. Ik wil de bv doorzetten maar heb er nu absoluut geen plz meer in, ff balen hier

Rembrand

Rembrand

10-05-2011 om 10:06

Consult lactatiekundige?

Beste Karla,
Ik hoop dat ze je op het CB verder kunnen helpen.
Wellicht is nu het moment aangebroken om een lactatiekundige te consulteren. Borstontsteking komt voor bij moeder die veel melk hebben, maar ik zie het ook als een complicatie van een onbehandelde spruw.
M.

Mathilde

Mathilde

10-05-2011 om 12:39

Vervelend voor je!

Ik hoop dat het cb je kan helpen, en anders een lactatiekundige of contactpersoon van VBN, om de oorzaak van je probleem te achterhalen.
Ik heb geen ervaring met spruw maar wel met (veel) te veel melk. Voor de voeding kolfde ik 10-15 ml af, om de ergste druk eraf te halen, zodat baby rustiger kon drinken en minder krampjes/groene poep had. Ik heb toen ook een borstontsteking gehad, na een anderhalve dag was dat over (veel gemasseerd onder een warme douche, ook gemasseerd in de richting van de tepel tijdens voedingen, kind met kinnetje richting pijnlijke plek aangelegd). Na die borstontsteking ben ik begonnen met om de paar dagen mijn borsten 1 x compleet leeg te kolven na een voeding. De eerste keer klotste de melk na een paar minuten over de rand van een 260 ml fles, na de voeding, uit 1 borst... ik schrok me rot. Geen wonder dat die kleine dat stuwmeer niet weg kreeg.
De overproductie was vooral de eerste twee maanden een probleem, daarna normaliseerde het snel. Later heb ik er nog veel plezier van gehad, toen ik kolfde tijdens het werken. Als dat eens wat minder ging, kon ik zo een flesje uit de diepvries halen.
Beterschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.