Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Flesvoedingsvraag

Ik heb een zoontje van 6 weken en hij krijgt 7 flesvoedingen van 140 ml. Das dus best veel, maar hij weegt dan ook 6 kilo. Maar waar ik nu mee zit is dat hij nog steeds om de 3 uur komt. Ik zou (welke moeder natuurlijk niet) graag willen dat hij de nachten wat langer maakt. Nu heeft hij een paar dagen gehad dat hij de avonden door ging slapen (toen sliep hij zo 6 uurtjes achter elkaar) maar das nu weer verleden tijd en komt nu netjes weer na 3 uur. Maar nu mijn vragen:
Moet ik hem op vraag laten komen of toch netjes na 3 uur wakker maken? Het gebeurt niet vaak dat hij overdag doorslaapt, maar wel eens. ('s nachts laten we hem gewoon komen)
Moet ik hem nu meer geven overdag en 's nachts minder of andersom of gewoon die 140 ml aanhouden?
Het mooiste zou zijn als hij het 4 uur zonder voeding kan doen, zodat er weer een fles afgaat. Maar hoe?
Graag tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

04-03-2009 om 19:13

Meer in fles?

Hallo
onze meid zat met 6 weken op 6 x 165 (150 water+poeder). Was dus 990 cc per 24 uur. Ze bleef dus keurig onder de max van 1 liter per 24 uur.
Ze dronk toen trouwens dag en nacht om de 4 uren:
7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 03.00 uur.
Met 8 weken ging ze uit zichzelf doorslapen en ging de nachtvoeding eraf. Ze dronk toen wel meer per voeding, namelijk 5 x 200 (180+poeder).
En met 3 maanden ging de late avondvoeding er ook af en dronk ze 4 x 230 (210+poeder) per fles.
Als ik jou was zou ik beginnen met wat meer in de fles en dan zien of hij dan naar een ritme van om de 4 uur kan.
Voor wat betreft de nachtvoedingen is het gewoon een kwestie van nog even afwachten denk ik.
succes

thein

thein

05-03-2009 om 12:15 Topicstarter

Hey

Ik ben gisteren gesteart met 140 voeding + 20 water extea erin te doen, dus 160 krijgt hij nu overdag en 140 in de nacht.
En hij heeft gisteren 2 keer gehad dat hij pas na 4 uur kwam! Kan natuurlijk ook jou advies opvolgen en indd gewoon 165 geven en dan proberen eerst te "rekken" na 4 uurtjes of kijken of hij het daar indd langer mee volhoud. Gaf je haar ook 's nachts 165? Of minder?
Hmm ga toch maar eens die 165 proberen. bedankt!

marie

marie

06-03-2009 om 10:21

Alle flessen evenveel

Hallo Thein,
Onze meid dronk altijd alle flessen evenveel.
succes

Op verzoek voeden

is misschien een optie? ik voede waneer ze honger had, met als gevolg dat ze meer voldaan zijn en snacht sneller door slapen. met 8 weken sliep ze van 7 tot 7........ maar nu had ze ook johannesbroodpitmeel in de fles........ de laatste fles dan. is eigenlijk alleen voor spugende baby's en af en toe deed ze dat ook wel, maar de voeding wordt wat dikker in de maag, en daar kunnen ze heeeeeerlijk op slapen.

nooit met de flespoeder gaan experimenteren! meet water, meer schepjes erin! hou je aan de schema, want als je meer water doet ten opzichte van t aantal schepjes dan klopt de eiwitverhouding ed niet meer, en krijgt je kleintje alleen maar meer honger. als je 30 cc water extra doet doe dan ook een extra schep erbij! dus in prensiepe doe je meer voeding in de fles......

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-03-2009 om 15:42

En hier

voed ik min of meer op verzoek, ik stuur af en toe wat bij als me dat beter uitkomt. Ik doe altijd net wat meer in de fles dan nodig en dan zie ik vanzelf wat er wordt gedronken. Nu is onze pipo bijna 11 weken en krijgt hij 5 flessen van 200 cc. Daarvan drinkt hij er 2 leeg en in de rest blijft altijd wel wat over. Toen hij 6 weken was sliep hij door, daarvoor waren het 6 flessen, waar 165 (150 water + 5 schepjes) inzat. Voor mijn eigen overzicht schrijf ik nog steeds op hoe laat en hoeveel hij heeft gedronken. Zo zie ik goed hoeveel hij op een dag drinkt.

Dendy

thein

thein

06-03-2009 om 18:07 Topicstarter

Advies van marie

Ik heb het advies van marie opgevolgd en er gistermiddag direct mee gestart. Hij is vanacht dus maar 1 keer geweest, alleen hij heeft er nu overdag nog wel een beetje moeite mee. Hij komt nog wel een uur te vroeg, maar ja zal ook even wennen zijn. Ik ga dit nog wel eventjes volhouden (6 keer een voeding van165)
De jhbpm gebruik ik liever niet, want mijn vorige zoontje raakte er verstopt van en ze zeggen dat het ook zit in de hongerige babyvoeding en daar raakte hij ook verstopt van.

Voeding

de jhbpm zit in nutrilon ar - antie reflux....... voeding voor hongerige baby's is aangepaste eiwitgehaltes in.......... maar mooi dat t goed gaat joh! pppffff gebroken nachten is ook niets hoor...... maar ja t kan ook heel gezelli zijn, lekker knuffelen met je kleine wonder hihi. suc6

thein

thein

09-03-2009 om 12:45 Topicstarter

Nog een vraag

Nu doen we hem dus om de 4 uur en de ene nacht gaat het beter dan de andere nacht. De vorige nacht kwam hij rond 01.45 en heb het kunnen rekken naar 2.15 (eigenlijk had hij om 2.30 moeten hebben) en daarna kwam hij weer om 5.45 (en hij moest om 6.30) dus die heb ik weer kunnen rekken naar ongeveer 6.15. Moet ik de tijden gewoon aanhouden of toch dit blijven doen, blijven rekken zeg maar.
De nacht kwam hij pas om 3.45! (en hij moest dus om 2.30) Dus das wel weer lekker en toen hebben we hem weer een fles gegeven om 7.00, hij vroeg er nog niet echt om maar ik dacht anders komen we zo weer met de tijden in de knoop. Maar is dit nou wel handig?
Goh voel me net een nieuwbakken moeder, terwijl dit nou de 2e keer is dat ik moeder ben geworden. Hihi, blijft lastig.

hout anne

hout anne

10-03-2009 om 09:33

Thein

Mijn zoontje (nu 4 maanden) zit al vanaf ongeveer 6 weken op 5 flessen van 200ml incl. voeding.
Wij zijn gestart met voeden op verzoek, en dan iedere keer als hij de fles goed leegdronk hebben we de keer erop een iets grotere fles aangeboden (hij leek dan ook wel honger te hebben). Na een week of 9 dronk hij alle 5 de flessen helemaal leeg. Hij kwam zelf met het schema 7.00-11.00-15.00-19.00-23.00 (wat ook door het CB werd aangeraden). Op een gegeven moment week hij er af en toe vanaf door ineens overdag er 8 uur tussen te laten zitten en 'snachts te komen. Vanaf dat moment zijn wij het schema gaan aanhouden wat hierboven staat en dat gaat eigenlijk al vanaf toen goed.
Slaapt hij dan wijk ik hooguit een half uurtje af van de tijden, daarna maak ik hem wakker.

Dus mijn advies, probeer overdag zoveel mogelijk vastigheid te houden (of dit nu vaste tijden zijn, of vaste tussenpozes tussen de flessen) op die manier is de kans groter dat de nachten rustiger worden! En maak je verder niet te druk een keer 15 min te vroeg of 30 min te laat is echt geen ramp. De keer daarop doe je het weer ongeveer op de juiste tijd en je zit weer op schema.

Succes ermee!

femmetje

femmetje

10-03-2009 om 16:25

Ook,

Wij hebben een dochtertje van 5 weken bijna en wij houden ons ook aan de de zelfde tijden als hier boven! Ik wijk ook eigelijkniet vaak af je half uurtje idd maar meer niet. Ze krijgt laatste fles om 23 uur en in de nacht laten we dr komen ze komt eigelijk altijd om 5 uur en dan geef ik gewoon weer om 7 uur of soms om half8 als ze nog lekker slaapt (wat eigelijk altijd het geval is...) \Bij mijn zoontje die nu 20 mnd is ook gedaan toen hij klein was en hij sliep al door met 6 weken van 23 uur tot 7 uur... dus hopelijk hebben wij ook zoveel mazzel over een week... (zal niet)

Maar goed zo om de vier uur op de klok flessen werkt dus wel!

Liefs FEM

thein

thein

11-03-2009 om 13:45 Topicstarter

Hey!

Nou ons zoontje is nu 7 weken,maar zie het nog niet zitten dat hij door gaat slapen!
We houden de tijden nu zo aan en indd we "schuiven"
er iets mee als hij op een ander tijdstip in de nacht komt.
Ik hou het op 6.30/10.30/14.30/18.30/22.30 en dan nog een fles in de nacht. Dit zijn voor mij fijnere tijden om dat ik met het wegbrengen en ophalen van mijn andere zoontje zit.
200 ml en dan 5x! dat gaat echt nog niet lukke nie. Hij kan nu net 170 per keer op en meestal laat hij daar nog wat van staan. Dus die nacht heeft hij waarschijnlijk nog echt eventjes nodig. Ach ja, das ook nog wel te doen hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.