Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
hout anne

hout anne

13-01-2009 om 22:57

Hoe lang kan een baby van 10 weken zonder voeding

Mijn zoontje is en kwartier voor zijn voeding in slaap gevallen (flesvoeding, 5 voedingen p.d., start 7.00u en dan elke 4 uur, laatste om 23.00u. Nu (23.00uur) slaapt hij nog steeds. Hij heeft dus al 8 uur niet gegeten. (hij heeft de afgelopen 2 dagen ook weinig geslapen ivm verkoudheid. 'snachts zit er ook altijd 8 uur tussen de laatste en eerste voeding, dus dat is niet zo'n probleem. Maar ik ga hem zo toch maar wakker maken voor een voeding. Maar wat is nu het maximum dat een baby van 10 weken (bijna 6 kilo) zonder eten kan. Ik heb nl. gehoord dat als je te lang wacht het suikerspiegel snel kan dalen en dat dit heel slecht is voor de baby.
Nu ga ik hem maar wakker maken, maar ik zou graag willen weten voor een volgende keer wat het max. is.
Heeft iemand daar een antwoord op?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sunja

Sunja

15-01-2009 om 21:33

Op het cb heb ik ooit gehoord dat zolang je zeker weet dat je baby het niet te warm heeft hij/zij zelf vraagt om voeding dus dat je hem/haar kunt laten slapen.
Geldt vooral 's nachts trouwens, als je dit overdag doet bij baby's die veel en lang slapen krijgen ze te weinig voeding binnen gedurende de dag en worden ze 's nachts heel veel wakker om in te halen.
Ik weet alleen niet vanaf welke leeftijd deze richtlijn geldt, wij kregen het te horen bij het consult toen mijn zoontje 2 maanden was dacht ik. Misschien is je kindje gewoon erg moe geweest, mede ivm die verkoudheid. Ik denk dat je misschien het beste even kunt vragen bij cb, dan weet je het zeker!
Sunja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.