Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Mamarije

Mamarije

07-04-2015 om 12:03

Hoe van 7 naar 6 voedingen te komen (borstvoeding)?

Onze zoon is nu 6 weken oud en groeit en slaapt fantastisch op 7 voedingen per dag. Als patroon laat hij behoorlijk lang tussen de 19 uur voeding en de daaropvolgende. Meestal slaapt hij diep en komt hij tussen middernacht en 1 uur. Vervolgens is het op de klok om de 3 uur daarna. Hij geeft ook best veel melk terug na de dagvoedingen, dus ik vraag me af of hij ook niet teveel binnenkrijgt. In de eerste 4 weken is hij 1,5 kilo aangekomen, van 3,5 bij geboorte naar 5! Ergens denk ik dat hij het zelf wel regelt, maar als ik van 7 naar 6 voedingen zou willen gaan, hoe moet ik dat voor elkaar krijgen?
Nu zijn zijn voedingstijden (om en nabij), 6.30, 10.00, 13.00, 16.00, 19.00, 0.00, 3.00. Hoe lekker zou het zijn als de 3.00 uur voeding afvalt . Tips zijn zeer welkom!

Limi

Limi

07-04-2015 om 12:18

Waarom?

Ja, het is fijn als 3.00 afvalt, maar hij is pas 6 weken. Hoe laat ga je naar bed?

Ik ben pas gaan sturen toen ze veel ouder waren.

Mamarije

Mamarije

07-04-2015 om 12:22

naar bed

Ik vind hem ook nog heel klein hoor om te gaan sturen, maar omdat hij best wel wat melk teruggeeft dacht ik dat het misschien kon liggen aan teveel voedingen? Ik ga (met nog een peuter in huis) lekker vroeg naar bed, dus meestal slaap ik deze periode al tussen 21 en 22 uur. Dan word ik wakker van de kleine. Dus het is prima vol te houden met dit voorslapen!

Limi

Limi

07-04-2015 om 12:27

geen ervaring

Met melk teruggeven. Uiteraard wel met (iedere 2 uur) wakker worden 's nachts.

Teveel voedingen zijn het zeker niet. Ik zat altijd op 12 Misschien kun je proberen om eens 1 kant te geven? En dan misschien na 1-2 uur de andere kant of zo? Die van mij waren van de kleinere beetjes, maar wel vaker. 5-10 minuten om de 2 uur. Daarom spuugden ze misschien ook wel niks terug, geen idee.

four

four

07-04-2015 om 12:28

melk teruggeven

Heeft volgens mij meer te maken met teveel per voeding dan met te vaak voeden. Minder vaak voeden zorgt voor meer drinken in 1 keer en belast dus de maag meer.

Niki73

Niki73

07-04-2015 om 16:15

Eens met Four

Een baby die melk teruggeeft heeft gewoon ruim voldoende gedronken. Dat is niet erg. Ga je minder vaak voeden, wordt de hoeveelheid per voeding logischerwijs meer (maar misschien ook niet, borstvoeding is geen harde wetenschap), en zit zijn maag dus nog voller.
Als je het aantal voedingen terugschroeft, bestaat de kans dat je productie afneemt en zijn groei afvlakt, dat is toch niet de bedoeling? 7 voedingen is helemaal niet veel voor een kind van 6 weken en ik zou er dus niets aan veranderen.

hoe gaat het nu?

Hoe gaat het nu?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.