Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Hoeveelheid zelf bereiden maaltijd per portie

Ik maak de warme maaltijden voor mijn zoon zelf met verse groenten. Maar als ik het portioneer doe ik maar wat afmeten.

Kan iemand mij vertellen hoeveel gram vlees, vis, o.i.d. een baby nodig heeft met 9 maanden, 10 maanden, 12 maanden enz.
Zo ook hoeveel gram groenten, en hoeveel gram aardappelen, pasta of rijst hij nodig heeft.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kijk naar je kind

Ik denk niet dat iemand dat kan beantwoorden voor je. Hoeveel eet je baby, hoeveel melk drinkt het nog? Met 9 maanden heeft een baby in principe geen ander eten nodig dan melk, het hele eerste jaar zelfs niet. Dus kijk zelf hoeveel je kind eet, en stem daar je porties op af.

Morgana Fata

Morgana Fata

05-05-2010 om 11:47

Kijk ook even

Of hij uberhaupt wel ingevroren en ontdooit eten wil. De mijne wilde dat niet namelijk. Daarnaast is het toch heel makkelijk om dat per week te regelen?
Als ik op maandag bloemkool at, maakte ik wat apart in een pannetje voor hem, genoeg voor twee of drie keer. Sowieso een goed idee om een paar dagen hetzelfde te geven heb ik begrepen.

Je kan natuurlijk de inhoud van de kant en klaar potjes aanhouden, of kleine porties invriezen zodat je altijd meerdere porties kan pakken, maar al met al maakt het eigenlijk niet zoveel uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.