Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Mandy Hoekman

Mandy Hoekman

27-11-2008 om 23:11

Huilbaby’s gezocht! omgeving zwolle (overijssel).

Afstudeeronderzoek naar behandeling van huilbaby's dmv reflexzonetherapie.

10 tot 15% van de baby’s is een huilbaby; een baby die zonder medische oorzaak minimaal 3 uur per dag, minimaal 3 dagen per week en minimaal 3 weken achtereenvolgend huilt. Hoewel een deel van de huilbaby’s vanzelf over de huilperiode heen groeit (na een periode van enkele maanden) leidt de situatie tot veel stress in het gezin. Dit is zowel voor de baby als voor de overige gezinsleden erg onwenselijk.

Wie ben ik? Mijn naam is Mandy Hoekman, ik ben 29 jaar en woon in Dalfsen (Overijssel). Ik volg de 4-jarige hbo-opleiding reflexzonetherapie aan de HAN (zie: http://www.hanrzt.nl). Het door mij gekozen afstudeeronderwerp is de behandeling van huilbaby's en hun directe omgeving door middel van reflexzonetherapie.

Reflexzonetherapie is een natuurgeneeswijze die uitgaat van het principe dat onder andere op handen en voeten gebieden liggen die corresponderen met de het lichaam. Deze reflexzones staan in verbinding staan met alle organen, klieren, zenuwen, botten en weefsels van het lichaam. Door de voeten te masseren kunnen de geblokkeerde zones opgeheven worden, zodat het lichaam weer in balans kan komen.

Mijn doel en verwachtingen. Door middel van maximaal 6 behandelingen reflexzonetherapie verwacht ik veel voor de gezinnen met huilbaby’s te kunnen betekenen. Ondanks het feit dat de baby niet kan melden waar de problemen zich bevinden, kan aan de hand van de voetjes veel informatie gekregen worden over blokkades.

De behandelingen zijn kosteloos en vinden bij voorkeur in de eigen omgeving van het gezin plaats. De baby wordt per keer 10 a 15 minuten behandeld. De resultaten van het onderzoek zal ik verwerken in mijn scriptie.

De eerste onderzoeksresultaten zijn erg positief. De eerste huilbaby is tot op heden 3x behandeld. Sinds de 3e behandeling normaliseert het huilen zich naar tevredenheid van alle gezinsleden.

Heeft u vragen of wilt u meewerken aan dit onderzoek? Neem vrijblijvend contact met me op! Dit kan telefonisch via 06-34195523 of per mail: [email protected]

Deze advertentie is geplaatst na toestemming van de redactie.

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.