Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Ineens moeite met inslapen

Het is ongeveer met 4,5 maand begonnen daarvoor was onze beeb een gemakkelijke slaper. Bij de eerste tekenen legden we hem in bed en na een minuutje geluidjes maken ging die heerlijk slapen.
Eerst dacht ik aan een sprongetje dat hij moeite had met inslapen, want hij had ook moeite met doorslapen. Nu zijn we een maand verder en nu nog heeft hij nog steeds moeite met inslapen. We zijn soms echt een uur bezig om hem in slaap te krijgen(rustig te krijgen), dan slaapt hij 1 a a,5 uur is dan een half uur vrolijk lekker wakker en dan begint het gemopper en gehuil weer. Is dit tijdelijk, herkennen jullie dit?? Is dat omdat ze gewoon groter worden? Gisteren was het zeer extreem, hij heeft bijna een uur zitten huilen, hij wilde alleen maar op mijn arm, maar met die warmte en met zijn gewicht(hij weegt 9,5 kilo) is dit echt niet lang vol te houden.
Weten jullie misschien wat het is? Ik wordt er zo onzeker van

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja...

ohh Thein, wat kan ik me je onzekerheid voorstellen!!! Vervelend is dit hoor!! Hoe oud is je kindje nu?? Dat ben ik effe kwijt. Sorry.
Ik denk dat het heeeel goed een sprong kan zijn, alleen denk ik zelf dat je op een gegeven moment moet uitkijken dat je niet went aan een bedritueel van een uur met sussen en wiegen. Zeker als ze wat ouder worden, gaan ze denk ik daar op rekenen en slapen steeds moeilijker in. Heb je al een geprobeerd om een kwartiertje te laten huilen??? Sommige kindjes hebben dat gewoon nodig. Je kan dan natuurlijk elke 5 minuutjes even aai over de bol geven, als teken dat je er bent. Ik weet dat heeel veel hier er anders over denken, maar ik denk echt dat kindjes kunnen wennen aan 'verkeerde' inslaapgewoontes.
Ik wens je iig veel succes en porbeer niet onzeker te worden. Maar ik weet: het is heel moeilijk.
Zsucces...

thein

thein

03-07-2009 om 07:53 Topicstarter

Bedritueel

Ik heb sinds gisteren er maar een bedritueel van gemaakt en dit probeer ik gewoon telkens te doen. Ik was vergeten om altijd te zeggen tegen mijn zoontje wat we gaan doen (nu ga je slapen, nu even spelen en als je moe bent ga je naar bed enz je kent het denk ik wel)
Op een gegeven moment was het te makkelijk denk ik. O, moe, hup uit de box en in bed en klaar.En we zeiden niets en ik denk toch dat het belangrijk is.
Nu doe ik zodra hij moe word, dan zeg ik: nu ben je moe en nu ga je slapen, muziekje aan nog eventjes knuffelen en dan leg ik hem in bed. Dan zeg ik, nu ga je slapen en welterusten. Dan wacht ik 10 min, loop ik er heen aai over de bol en na 5 min weer en dan is hij eigenlijk al vertrokken. Dit probeer ik nu vast te houden dit ritueel en gisteren ging hij na 5 min mopperen al slapen.
Ik heb nog een zoontje, maar die was vanaf de eerste dag al verschrikkelijk met inslapen, daar had ik ook deze methode van 10 min laten huilen en dan 5 min en dan nog eens 5 min. Dus ik weet wat het is, helaas.
Hopen dat het helpt
Ik vind het zo vreemd dat hij het nu pas gaat doen. Hij is nu 5,5 maand.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.