Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Malihu

Malihu

12-07-2009 om 20:05

Introductie vast voedsel

Het duurt nog eventjes. Maar toch vast deze vraag.
Hoe zag het 'schema' van jullie kindjes eruit toen jullie fruit en groente gingen introduceren? Onze oudste had een totaal ander ritme dan de tweede, dus ik weet niet zo goed hoe ik dat straks aan moet gaan pakken.
Nu ziet het er zo uit:

± 8.00u. fles, daarna spelen tot ± 9.30u. daarna slapen
±11.30u. fles, daarna spelen tot ± 13.00u. daarna slapen
±15.30u. fles, daarna spelen tot ± 17.30u. daarna nog uurtje slapen.
om ± 19.00u. weer een fles daarna slapen tot 23.00u. en weer een fles.

Het groentehapje kunnen we dus om een uur of 5 gaan doen.
Maar wat is 's ochtends het handigst voor het fruit?

Oudste sliep na de 1e fles tot een uur of tien en kreeg dan fruit en dan ook om 11.30u een fles. Maar jongste ligt om 10 uur dus te slapen. Er zijn vast meer kindjes met ongeveer hetzelfde slaap/fles ritme. Hoe ziet hun dag eruit? Graag jullie 'schema's', alvast heel erg bedankt.

Ik dacht dat een tweede véél makkelijker zou zijn. En in het begin was dat ook wel zo, maar nu blijkt het toch een héél ander kind dan nr.1 te zijn en lijkt het wel alsof we alles opnieuw moeten ontdekken. Pffffff.
Gelukkig is het wel een ontzettend schatje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ochtend

Ik vond het het handigste om de eerste weken de hap in de ochtend te geven. Kon ik de rest van de dag goed zien hoe het viel. Eerste weken gaf ik alleen groente, en toen het fruit erbij kwam de eerste tijd of groente of fruit, dus niet allebei op een dag. Ze waren een maand of 9 toen ze meer dingen op een dag gingen eten.

Malihu

Malihu

14-07-2009 om 12:16

Niemand anders?...

...met een kindje met vergelijkbaar ritme die voor mij het 'dagschema' even wil tikken?

Tja

wat jij eigenlijk het makkelijkst vind
Ik ben eerst met groentehapjes begonnen, omdat ze "zeggen"dat deze minder zoet zijn dus minder heftig in het begin. Dus ik ben in de avonden begonnen en dat ligt een beetje aan de tijd van de fles, want die wisselt nog wel eens.
Hier mijn schema (zo ongeveer)
6.00 fles 200
10.00 fles 200
12.00 broodkorst en fruithapje
13.00 fles 200
17.00 fles 200
18.00 groentehap
20.00 fles 200 en 3 flinke scheppen rijstebloem
Hij is nu 6 maand. Met de 1e was ik daar ook heel druk mee qua tijden enz. Nu pas ik me aan en kijk wat mij het beste schikt en mijn zoontje (hij kan nog wel eens wisselend met slapen zijn enz) Komt denk ik vanzelf wel goed.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-07-2009 om 20:19

Zoon (ruim 6 maand) krijgt

07.00 uur 230 melk
11.00 uur fruit
12.00 uur beetje brood
13.30 uur 230 melk
16.00 uur warme hap + beker yoghurt
18.30 uur 230 melk
en dan gaat íe naar bed

De tijden zijn niet zo precies hoor.

Toen ik begon met bijvoeden was hij net 4 maanden en begon ik met wat fruit in de ochtend.

Dendy

hout anne

hout anne

18-07-2009 om 14:56

Schema verandert vast tegen die tijd

Dat had ik in ieder geval met mijn zoontje.
Ik ben begonnen met een fruithap, meestal rond een uur of 1, dat kwam lekkerder uit met zijn slaapjes en zat mooi tussen 2 flessen in.
Daarna groente erbij gaan geven, maar toen was zijn ritme alweer anders en kreeg hij rond 10-11 uur fruit en om 5-6 uur groente. De flesjes verschoof ik dan een beetje.
Mijn zoon is nu 8 maanden en heeft in principe 2 ritmes nu, 1 is uitslapen (tot 8-9 uur) en de ander is om 7.00 uur op. Als hij uitslaapt, dan heeft hij pas laat zijn eerste fles en slaapt dan vaak tot 11.30- 12.00, dan sla ik de fruithap over en doe gelijk een boterham, de fruithap verschuift dan naar de middag ipv een koek. Om de een of andere reden is hij 'savonds wel altijd om dezelfde tijd moe, dus hij gaat altijd om 19.00 uur naar bed en slaapt dan dud tot 7.00 uur, of 8-9 uur. Ik pas de voeding daar gewoon omheen. Wordt hij hopelijk zelf ook een beetje flexibel van .

Succes en kijk gewoon wat voor jullie de makkelijkste tijd is en waarmee je wil beginnen!

Aggie

Aggie

20-07-2009 om 13:32

Fruit kan ook vóór 10 uur hoor..

jaja, die ritmes, wat is dat zoeken soms he? mijn 2 dochters zijn beide vroege wakker-worders: rond 6 uur de oudste, en de jongste meestal rond half 7. Die liggen dus al weer een dutje te doen om 9 uur, tot een uur of 11. Fruit gaat er hier dus in om 9 uur, want na dutje is er brood. Kreeg ik toch van vriendinnen te horen 'dat dat toch wel een beetje vroeg was voor een fruithapje'.... Ja, moet ik ze uit hun slaap halen soms omdat 10 uur heilig is in fruitland?

Je zou dus fruit kunnen proberen net voor het ochtenddutje, wou ik maar zeggen.

Aggie

Limi

Limi

20-07-2009 om 15:19

Haha fruit

Of 's avonds... Ik hield geen schema aan, dus fruit ging ook wel eens 's avonds. Iemand keek me een keer zo raar aan, alsof dat verboden was of zo. "Doe je het fruithapje 's avonds?" Ja en nog erger: niet eens iedere dag fruit of groente, maar alleen als ik zin heb. haha.

Grappig

ik herken het helemaal! Bij de eerste dacht ik ook dat 10 uur heilig was dus ik elke dag weer puzzelen en de mooiste, beste en verse creaties zette ik voor zn neus neer (tja en hij dan een vies gezicht trekken en niet willen, haha) Nu bij de 2e, ach ik zie wel, wanneer het zo uitkomt en wanneer ik zin heb dan geef ik haha.

femmetje

femmetje

21-07-2009 om 10:06

Hier om 18 uur...

Mijn dochtertje van 5 en halve maand krijgt om 18 uur fruit.
Ik vind dat een goede tijd voor ons en ik heb dan het meeste rust en kan het dan ook lekker zelf doen! (of manlief) en het werkt prima.
Met groentes wil ik wachten tot ze 6, 6 en halve maand is en wanneer ik dat ga geven?? Acchhh we zien wel?!

Succes.

Malihu

Malihu

21-07-2009 om 12:30

Om 9 uur! natuurlijk!

Wat maak ik me druk zeg Waarom is het nou niet bij me zelf opgekomen om het fruit gewoon om 9.00 uur te geven?
Wat kan het soms toch verhelderend zijn om hier een vraag te plaatsen
Bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.