Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Pookie

Pookie

04-05-2009 om 10:58

Kleinste speen?

Mijn zoon van een maand heeft binnen een kwartier zijn flesje op. Na de geboorte zijn we overgestapt van een 1 Avent speen naar een 2 Avent speen, omdat hij anders te lang over zijn fles deed.

Inmiddels zijn we op Difrax overgegaan, met de small-speen voor de Optifles. Toch blijft hij maar 10-15 minuten over zijn flesje doen.

Zijn er nog kleinere (brede) speentjes te krijgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
femmetje

femmetje

04-05-2009 om 11:52

Hoelang

wil je er dan over doen?
Vind je dat ie te snel drinkt?
Geeft hij veel terug van zijn flesje?
Zo niet dan zou ik gewoon speentje houden wat ie heeft hoor.
Volgens mij is 1 het kleinste.
Mijn dochtertje drinkt hem in 20 min zo iets, maar mijn zoontje dronk hem ook in 10 min leeg en gaf niets terug dus dan was het goed.

Succes. Fem

Mee eens met femmetje

15 tot 20 min mogen er ook over doen, dus das prima.
En indd wat wil je precies?
Ik gebruik nu difrax flessen en dan de M speen, als het te snel gaat dan stoppen we een paar keer en laat ik hem tussendoor boeren. Maar ja, hier ook geen spuugertje.
succes

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-05-2009 om 13:40

Meer geven?

En als je nu eens wat meer voeding aanbied? Dus 150 water + 5 schepjes? Dan zie je vanzelf wat uk nodig heeft. Zeker als de fles schoon op gaat lijkt het me dat hij wat meer kan gebruiken.

Dendy

Pookie

of je geeft hem meer voeding?
hongerige babyvoeding?
en wat wij ook deden met onze hongerige beeb, was dus veel tussendoor stoppen en tussendoor laten boeren.
Ik heb eventjes terug gelezen en hier zat hij op 8 voedingen van 120 en kwam na 2 a 2,5 uur. Dus soms kreeg hij ook wel eens een xtra fles van 50 ml. Achteraf was dit ook nodig geweest want hij was in 2 weken tijd, 3 cm gegroeid.

Pookie

of je geeft hem meer voeding?
hongerige babyvoeding?
en wat wij ook deden met onze hongerige beeb, was dus veel tussendoor stoppen en tussendoor laten boeren.
Ik heb eventjes terug gelezen en hier zat hij op 8 voedingen van 120 en kwam na 2 a 2,5 uur. Dus soms kreeg hij ook wel eens een xtra fles van 50 ml. Achteraf was dit ook nodig geweest want hij was in 2 weken tijd, 3 cm gegroeid.

liora

liora

04-05-2009 om 15:23

Pookie

Hoi Pookie,

Je baby is nog maar een week of 3-4 oud toch? Waarom mag hij niet elke 2-3 uur drinken?

Je had laatst een andere posting waarin ik dit ook al vroeg, maar kan je me antwoord geven? Waarom moet hij vijf voedingen?

Liora

Kleinere speen

Je hebt die kleinere speen al in huis...gewoon die newborn van Avent weer nemen!

Pff

pookie wat maak je jezelf toch moeilijk.

Volgens mij

heb je nu dus zelf het antwoord gevonden en precies 20 minuten? Niet meer en niet minder? Drinkt hij nu alles altijd op? Ook niet meer en niet minder? knap hoor.
Ja indd, je maakt het jezelf moeilijk, er waren heel veel oplossingen gegeven en antwoorden gegeven en net zoals Berber zegt je wilt een antwoord op een antwoord die je zelf wilt, dus waarom zal je dan een vraag stellen als je zelf al het antwoord weet?
Maar goed, vragen mag en kan altijd

Mariska

Mariska

05-05-2009 om 16:46

Hahahahaha

Hilarisch om dit vanaf het begin af aan gelezen te hebben! Echt humor... Ik lig dubbel! Echt Pookie, ik zou als ik jou was hier geen vragen meer stellen hoor!

Wat ik trouwens bedacht: mss kun je wat johannesbroodpitmeel toevoegen aan de fles? Dat verdikt iets... maarja, dan past het weer niet door dat kleinere gaatje... )))

liora

liora

05-05-2009 om 17:17

Pookie

Citaat Pookie: "Omdat hij in 10 minuten zijn flesje op heeft en zich na 2-3 uur weer meldt voor een volgende fles dacht ik ook eens te kijken naar de snelheid waarmee hij drinkt."

Mijn reactie dat er niks mis is met een baby die na 2-3 uur weer wil drinken, vind ik zeer on topic!

Liora

Als een Avent1 eerst te langzaam was en je hebt nu behoefte aan een langzamere speen omdat jeruzalemdedenspeen die je nu hebt te snel vindt, dan is het toch ook geen vreemde suggestie om die langzamere Avenntspeen weer te pakken.

(zucht, wat een gezoek, blij dat ik nooit tepels hoefde te verwisselen)

Maar je kan niet minder dan 1 gaatje

hebben lijkt mij, want dan komt er niets meer uit....dus ik snap de vraag ook niet zo. Verder geen ervaringen met andere flesjes of speentjes dan avent.

Ennuh, ik zal wel iets stoms zeggen maar misschien is het meer zuigbehoefte dan honger ? Misschien heeft hij al een gewone speen ?

Mariska

Mariska

08-05-2009 om 12:48

Pookie

Ik wens je veel suk6 als je kind straks puber is... dan krijg je namelijk niet anders als ongevraagd advies

hout anne

hout anne

09-05-2009 om 18:18

Dr. brown

Hoi pookie,

Wellicht kun je het dunne flesje van dr. Brown eens proberen (te koop bij o.a prenatal, ongeveer 8 euro per stuk).
Ik ging deze proberen, omdat mijn zoontje veel last had van te veel lucht, maar deze flesjes gaan zeer langzaam (hij deed er 50 min over, normaal 20!). Dus wellicht is dat de oplossing voor je probleem.

(Ik ben zelf uiteindelijk wel overgestapt op bfree, omdat mijn zoontje na 30-40 min drinken kapot was en niet verder dronk, waardoor hij weer vaker kwam en dat vond ik niet handig -> maar goed, elke kleine heeft een andere behoefte!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.