Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
uma

uma

20-12-2008 om 08:48

Korte ochtend

mijn dochter (1 jaar) wordt rond 6.30u wakker en heeft dan een nacht achter de rug van 11 uur ononderbroken slapen, wat ik al heel goed vind...ik laat ze eventjes pruttelen en tegen 7u haal ik haar uit bed (dan is ze oh zo blij dat ze eruit mag) en krijgt ze borstvoeding.
dan kleed ik haar aan en dan begint het al : ze wrijft in haar ogen! moe dus.
heb al geprobeerd om haar opnieuw in bed te leggen maar dan krijst ze de boel bijeen, dus ik neem haar mee naar de keuken, eet ze een boterhammetje en ik speel eventjes met haar maar eigenlijk is ze dàn al te moe, hangt ze aan mij en ik kan dit maximum rekken tot half 9 en hopla weer in bed. het zou zo veel leuker zijn voor haar (en mezelf) als ze "fris" aan de dag zou kunnen beginnen! een tijdje geleden werd ze steevast om 5u wakker, gelukkig heb ik haar dat al kunnen afleren, nu haalt ze dus half zeven maar zou ik dit dan nog kunnen uitstellen? is het normaal dat ze zo snel 's ochtends alweer moe is?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

Heeft mijn dochtertje ook lang zo gedaan: ze werd rond 6.30 wakker (wel door geluiden in huis moet ik erbij zeggen, ze heeft 2 drukke broertjes). Als we dan terugkwamen van school tegen 08.45 uur rolde ze zo haar bed weer in. Ik heb het maar zo gelaten, en nu (net 2) heeft ze een wat gebruikelijker ritme, met 12 uur slaap 's nachts en één middagslaap.
Ik zou haar niet langer op laten blijven, moe=moe en dus slapen, tenminste zo heb ik het altijd gedaan. Komt vanzelf wel goed.

marie

marie

20-12-2008 om 22:02

Bij je in bed?

Hallo
heb je al geprobeerd om haar direct om 6.30 uur bij je in bed te voeden? Wellicht is dat relaxt genoeg om daarna weer voor een uurtje in slaap te dommelen? Kun je zelf ook nog even "wakker worden"?
Misschien redt ze daarna de ochtend wel?
succes

uma

uma

21-12-2008 om 08:22

Marie

doe ik soms wel eens hoor, zoals vanmorgen,
ze drinkt gulzig en snel om dan als een wervelstorm mijn nachtkastje te kunnen beklimmen ... ze is zoooo actief, ik kan ze niet bijhouden
ze duikt dan echt het bed af en ik moet héél snel en alert zijn of er gebeuren ongelukken.
dus opnieuw indommelen, mmm, zeker niet.
dus dan staan we op en als ik haar aankleed begint ze al in haar ogen te wrijven, zo raar...
zoals Anneque zegt hoop ik dat het betert en moet ik geduld hebben?

dc

dc

22-12-2008 om 07:21

Hier ook

nu 9 maanden, maar een beetje hetzelfde. Hij wordt rond 8 uur wakker. Ik denk dat hij voornamelijk wakker wordt om te eten. Daarna speelt hij even, maar om 9 uur kan hij weer naar bed hoor. Het gaat allemaal vanzelf weer over

Hier ook hoor

Inmiddels 5,5 maand, maar is 's ochtends gemiddeld anderhalf uur wakker en gaat daarna gewoon weer naar bed. Vaak tussen 8 en 8.30 uur.

Linda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.