Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Met de pot mee eten?!

mijn dochtertje is dus bijna een jaar. nu vroeg laatst iemand aan mij: mhoeveel flessen krijgt ze nog..... eeeeuuuuu 1? en das een papfles voor de nacht

ik werdt me daar raar aan gekeken, met zon blik van hoe kun je dat nou doen?...............

gewoon doen dus, en k vind t heeeeeeeeeeerlijk!!
ze eet met de pot mee! lekker makkelijk! toch?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

03-03-2009 om 10:26

Mijn zoontje ook. al een tijdje

Maar volgens mij de meeste kinderen die ik ken op die leeftijd hoor. Zo bijzonder vind ik het niet, met alle respect.
Mijn zoontje krijgt nog twee grote flessen en een kleintje. Maar hij drinkt heel slecht water en thee, een paar slokjes maar.

Een grote voor zijn slaapje 's ochtends, een kleintje voor zijn slaapje 's middags en een voor hij gaat slapen.

Hij eet inderdaad gewoon met ons mee. Als we naar een restaurant gaan, eet hij ook gewoon van onze borden mee

Mamvantwee

Mamvantwee

03-03-2009 om 10:42

Deden wij ook

Onze kinderen (tweede sneller dan de eerste) aten met een jaar ook gewoon alles mee. Ik lette niet meer zo op speciale richtlijnen enzo. Zolang je kind geen allergieën ofzo heeft, kan dat toch ook best?

Hier ook

Als je maar een beetje op let dat ze minimaal 300 cc zuivel binnen krijgen is het goed.....
Heerlijk toch!! Zoveel makkelijker dan al die flessen enzo. Of in mijn geval de borst....

zon

zon

03-03-2009 om 14:48

Hier ook

Onze kinderen aten vanaf een maand of 9 hetzelfde als ons. 's morgens en 's middags brood met melk erbij, tussendoor 's morgens fruit en 's middags een koekje, 's avonds indien mogelijk met de pot mee met een toetje na en tot ongeveer een jaar rond 19.30/20.00 nog een halve fles.
Inderdaad ik vond het ideaal zo en kan niet wachten tot onze jongste ook zo ver is.

Mamvantwee

Mamvantwee

03-03-2009 om 15:55

En niet alles pureren

Niet overal de staafmixer inzetten he, die kleintjes kunnen best al wat wegkrijgen hebben wij gemerkt. Lijkt me ook veel leuker voor een kind om te zien wat het eet, in plaats van zo'n kleurloze substantie.

joan55

joan55

06-03-2009 om 13:54 Topicstarter

Precies!

ja ik vind t ook niet raar dat ze al met ons mee eet, al vanaf een half jaar liet ik haar kleine hapjes mee eten, en dan soms wel een potje omdat ze niet alles kon eten, ivm teveel kruiden of zo, maar nu eet ze alles! en nee niet gepureerd, gewoon kleine stukjes, vind ze ook veel lekkerder dan de potjes! daar zit ja geen smaak aan, bah wat vies.........

nee t is wel goed natuurlijk, maar sommige moeders kunnen je zo aankijken, zoals ik laatst had, met zon blik van nou ja zeg, dat kan toch niet? en dan kijken ze naar dr, met zon blik van ja nu weet ik waar jij je pontjes vandaan hebt (10 kilo weegt ze nu)

ach ja, daar in tegen is ze noooooit ziek, das weer een voordeel, en als........als ze gaat kruipen, gaat t er wel af

MamavanB

MamavanB

07-03-2009 om 10:31

Andere reden

bij 11 maanden besloot ons meneertje dat hij een grote jongen was en dulde het niet meer gevoerd te worden. tot krijsen aan toe. meneer zou het zelf wel doen. met 2 handen dus... ach een paar kranten op de grond en de troep valt mee, maar het was wel weer gezellig aan tafel. maar goed. ook hij at dus al " vroeg" geheel met de pot mee.
als jij weet dat je wat je kookt verantwoordelijk is, volg je lekker je gevoel!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.