Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
May

May

12-11-2013 om 12:11

Moeten we dit in Nederland ook gaan doen? Borstvoeding stimuleren.

http://www.skipr.nl/actueel/id16451-britse-moeders-krijgen-geld-voor-borstvoeding.html

Fransien

Fransien

12-11-2013 om 13:36

Nee

Ik vind niet dat je moeders met geld moet dwingen tot borstvoeding. De meeste moeders die ik ken willen niets liever, meestal lukt het, soms niet.
De moeders die niet willen, zullen met geld misschien gedeeltelijk over de streep te trekken zijn. Hoewel de meesten ook wel weten dat flesvoeding gewoon meer kost dan borstvoeding. Maar met wat voor instelling ga je dan je kind voeden... En daarnaast, dan moet je het ook gaan controleren, dus weer een draak van een procedure, met huisbezoeken en administratie en weet ik het wat allemaal er omheen.

Zelf denk ik dat je in moet zetten op voorlichting en hulp van een lactatiekundige als het niet loopt. Ik weet nog dat ik via het cb niet aan lactatiekundige hulp kon komen toen het met de eerste niet makkelijk liep, en met de tweede zo goed dat het jochie zich zo zat te overeten dat de helft er weer uitkwam, vonden wij allebei ook niet zo prettig.

Knurf

Knurf

12-11-2013 om 16:17

welnee

je bespaart toch al op poedermelk als je borstvoeding geeft?

LOL

ander land

Volgens mij is het meer een soort rechttrekken van een scheve situatie in het VK, minder draagkrachtige moeders krijgen al bonnen om voeding te kopen, en als ze zelf voedden vielen ze een beetje buiten de boot. Hoorde trouwens dat het om bonnen van de Poundland ging...

Omkopen

Ik zie het niet als dwingen, eerder als omkopen. Ik woon in Engeland maar vind het een belachelijk idee en kan me niet voorstellen dat een paar honderd pond iemand overhaalt om borstvoeding te geven. Maar goed, ik ben niet de doelgroep en misschien wordt het een succes.

Nils

Nils

22-11-2013 om 20:13

Nee

Het lijkt me hier geen oplossing: kv kost al veel meer en toch wordt door door de economisch minder bedeelden minder vaak bv gegeven. Zou een verlenging van de verlofperiode naar een half jaar niet een veel beter resultaat opbrengen? Naast dat het me voor de borstvoedingscijfers wel gunstig lijkt, zullen er een stuk minder jonge moeders in de ziektewet belanden (nu de helft!!!) of ze nou bv of kv geven. Achteraf snap ik echt niet dat ik het werken volgehouden heb, laat staan het kolven. Ik wil niet weten hoe het is voor de moeders die babies hebben die minder goed slapen dan de mijne en een werkgever en / of collega's hebben die kolven maar onzin vinden. Dan is het toch gewoon niet te doen?

Nils

Meeste moeders in UK die hiervan gebruik maken hebben niets aan een langer verlof. Die werken niet, vaak vierde of vijfde generatie uitkering...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.