Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

nachtelijke terrorist

Hoii ik ben nieuw hier, en lid geworden na veel gegoogle waarin ik niet vind aan Andwoorden wat ik zoek. Ik ben moeder van 3 en dit gaat over mijn jongste. Hij is vandaag 8 maanden geworden. Vanaf zijn geboorte is het al een drama met slapen. Bij de geboorte had ie reflux in zo’n erge mate dat ie zijn slokdarm erbij kapot spuugde dus ja dan snap ik dat ie huilt… het spugen is sinds 1,5 maand eindelijk over. Hij is ook een baby wat alles veeeel te snel wil. Ik kan hem niet in de box zetten want hij gaat klimmen en valt hard. Hij begon met 5 maand met tijgeren 6maand kruipen en optrekken om meteen hard achter uit te vallen. 7maand optrekken en bbehoorlijk stabiel staan en stappen overal langs. En vandaag dus 8 maand. Het was de laatste 3 weken eindelijk rustig snachts.  Alleen nu wil hij snachts continue de fles en schreeuwt letterlijk het hele huis wakker binnen nog time. Mn andere Kids hebben hun slaap echt nodig dus chagerijnen overdag. En dit gebeurt niet 1x per nacht maar 3/4 keer. Terwijl hij echt genoeg eet overdag.  Water of een speen geven helpt ook niet en bij ons in bed wil hij zelf niet. Ook kan hij binnen nog time heel driftig zijn en echt trappen en spartelen met benen en armen. En vanaf half 6 sochtends is ie goed wakker en slaapt niet meer. Overdag doet ie nog 1 slaapje van half 11 tot 2 uur. Ik heb vanalles geprobeerd met langere vaste slaaprituelen,  extra eten voor ik hem naar bed breng en noem maar op. Tips zijn welkom. Ik heb nog een dreumes van 19 maanden en een zoon van 5,6 en zou ook wat meer puf over willen houden om meer met hun te spelen (doe ik al wel maar constant moe zijn werkt er niet echt in mee)

Mijntje

Mijntje

18-06-2016 om 17:43

huisarts?

Ben je al bij de huisarts geweest? Bij een oorontsteking doet het juist pijn als je gaat liggen. Als je nog niet eea hebt laten nakijken zou ik dit wel doen om in ieder geval een lichamelijke oorzaak uit te sluiten.

Angela67

Angela67

18-06-2016 om 17:48

kun je een tijdelijk 'acceptatiepauze' inlassen?

als hij wel beter slaapt als een van jullie op een matras naast zijn bed slaapt, dan kun je daarmee twee vliegen in 1 klap slaan:
kind slaapt beter, de ouder in het ouderlijk bed slaapt beter en zelfs de ouder die bij hem slaapt, slaapt beter.

als hij eigenlijk ook nog vaak wakker wordt als een ouder naast hem ligt op een matras, dan kan in ieder geval de andere ouder een goede (halve) nacht maken. Wij splitsen het vaak, de een vanaf 20 00 uur slapen bij kind en wanneer nodig sussen/in slaap krijgen. De ander ging dan ook vroeg naar bed en lostte de een af ergens in de nacht.

dit was de overlevingsstrategie toen oudste met een maand of 10 nog steeds heel veel wakker was. Hij was al onder behandeling bij kno arts voor looporen en toen hij eenmaal buisjes kreeg met 12 maanden sliep hij nog steeds slecht want de routine was er helaas.

Maar toen hebben we een maand erna wel de knop omgezet om hem 'te laten huilen' met beleid en veel mentale voorbereiding . . . het heeft geholpen, volgens mij al na 1 avond vrij veel succes.

Tweede was net zo'n slechte slaper maar acceptatie kwam daar sneller en de oplossingen ook verdeeld over de twee ouders.

ik hoop dat jullie als ouders het ook samen kunnen oplossen, ik weet niet hoe werken verdeeeld is? Met drie kinderen de dag moeten doorbrengen is nog veel zwaarder dan buitenshuis werken vind ik en vond ik . . .

gr Angela

sharon03

sharon03

18-06-2016 om 17:49 Topicstarter

huisarts

Hoii ja bij de huisarts zijn wel vaste klanten haha. We zijn er ondertussen al zo vaak geweest, onderzoeken gehad Door kinderarts, echo's gehad therapie gehad (we dachten misschien het kiss syndroom ) maar dat was het ook allemaal niet. Tandjes nu ook niet die zijn er al Door.

sharon03

sharon03

18-06-2016 om 17:55 Topicstarter

acceptatie pauze

Hoii. Qua werken werkt mijn vriend gemiddeld 12 uur per dag (vaak ook de zaterdag ) ik ben fulltime moeder. Moet eerlijk zeggen ik vind het niet zwaar met drie Kids overdag, t is soms iets meer aanpoten met aankleden enz maar niet dat ik denk van help ofzo. Moet zeggen dat ze overdag allemaal extreem makkelijk zijn hoor. Oudste zit al op school (5,5) en de jongste twee beginnen al met samen spelen. Maar om je vragen te beantwoorden het bedje staat al naast ons bed. Mijn vriend maakt de flessen snachts en ik geef ze. Als mn vriend het weekend vrij IS slapen we allebei 1 dag uit en gaat de ander eruit met de kids

Roos

Roos

19-06-2016 om 01:44

in bed nemen

Wij hebben ons kind op die leeftijd gewoon bij ons in bed genomen als hij 's nachts spookte. Even aan de borst en dan kon iedereen tenminste verder slapen.
Toen hij drie was is hij alleen op een eigen kamer gaan slapen, en dat ging prima, zonder moeite.

Ja wij hebben ook van alles geprobeerd hoor, maar dat was allemaal zo ingewikkeld en hielp niet en koste ons alleen maar slaap. Dus uiteindelijk kozen we voor de makkelijkste oplossing die voor iedereen het fijnst was: kind bij ouders in bed.

Ik vind 8 maanden trouwens nog best jong. Het is de leeftijd waarop de scheidingsangst het hoogst is. Dus het kan zijn dat hij 's nachts vooral aandacht en nabijheid wil.

Het is ook de leeftijd waarop het kind nog erg afhankelijk is van borst- of flesvoeding. Mijn kind wilde heel lang vaak kleine porties drinken (borst en fles). Dat schijnt heel gezond te zijn, maar is natuurlijk best lastig voor de ouders.

Wat je kunt proberen is om dit kind overdag vaker te laten drinken en eten, zo veel/weinig als hij wil. Zodat hij in totaal overdag wat meer binnenkrijgt of dat het beter verteert (door de kleinere porties).
Het lastige van flesvoeding is dat er een limiet aan zit en je het niet onbeperkt kunt geven. Wat dat betreft heb je, juist als het kind wat ouder is, veel profijt van borstvoeding bij dit soort problemen.

Het kan ook zijn dat kind vooral 's nachts koestering en nabijheid nodig heeft, en dan is samen in bed slapen de oplossing.

sharon03

sharon03

19-06-2016 om 08:17 Topicstarter

in bed

Hij heeft inderdaad de eerste paar maand bij ons in bed geslapen. Ik ben daar ook een groot voorstander van. Mn eerste heeft 9 maand bij me geslapen en de tweede tot 8 maand. Daarna in een bedje naast mij. De jongste vind dat dus helemaal niks bij ons in bed slapen. Maar moet zeggen dat hij ook niet zo knuffelig is als de andere twee. Hij is alleen maar druk met alles om zich heen. Zijn eigen bed vind ie ook het fijnste. Bv heb ik bij de andere twee wel lang vol gehouden maar bij de jongste had ik veel te weinig. Ik heb toen bijkolven alles geprobeerd maar het lukte gewoon echt niet.

Angela67

Angela67

19-06-2016 om 09:02

op zijn kamertje

Sharon,
maar waarom dan niet een van jullie op zijn kamertje op matras naast zijn bedje?
gr Angela

sharon03

sharon03

20-06-2016 om 07:25 Topicstarter

Op zijn kamertje

Hoii. Omdat op zijn kamer ook onze dochter van 1,5 jaar slaapt. Als ik mn jongste nou op die kamer zou leggen dan krijgt mn dochter snachts ook helemaal geen slaap. Vandaar ook dat de jongste nu naast ons bed staat aan mijn kant. Ik moet zeggen ik heb gisteren een grote volle papfles mee naar bed gedaan toen ie ging slapen. Ook de pap iets dikker gemaakt en een speen met groter gat erop gezet. Daarmee heeft ie het Tot 5 uur vanochtend uit gehouden. Vanaf toen IS ie ook niet meer gaan slapen. Maar ik hoop dat ik hierin de oplossing heb gevonden normaal IS het gekloot vanaf 1 uur snachts dus dit was voot mij ineens uitslapen hahaha.

Angela67

Angela67

20-06-2016 om 07:37

ik snap 'm

ja dan is matrasje erbij inderdaad vd regen in de drup. Maar fijn dat je in ieder geval een iets betere nacht hebt gehad, als dat een paar keer lukt dan voel je je in ieder geval weer iets meer 'mens'!
gr Angela

Taruh

Taruh

20-06-2016 om 10:23

En wat als

als je nu eens de jongste in zijn eigen kamertje laat met een ouder er naast en je dochter bij jullie.
Die slaapt blijkbaar wel goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.