Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Marijke Verkade

Marijke Verkade

18-06-2010 om 13:21

Om 05.00 uur wakker

en vervolgens niet meer willen slapen, maar de fles. Dit heeft mijn dochter zo oud als ze is (5mnd) nog nooit gedaan. Sliep al vlot door.... nu krijgt ze 4 flessen van 200 cc (180 plus poeder) en slaapt normaliter van 19.30-07.00. Soms wordt het wel 06 uur, maar dat is niet zo erg. Voorheen nam ze haar speentje aan en ging ze weer slapen, maar dat wil ze niet meer. Ze krijgt nu sinds een maand fruit, wat ze helemaal geweldig vindt en ga morgen starten met scherper fruit als mandarijn. Eet dan een half potje (=60 gr.) op. Wat raden jullie aan? Meer melk voor ze gaat slapen of pap. Of moet ik gaan beginnen met groente?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

18-06-2010 om 13:33

Rijstebloem

Hallo
Dit kreeg onze meid met 5 maanden:
7.00 fles 230 cc (210cc water + poeder)
9.30 fruit (heel bakje/potje vol)
11.00 fles 230 cc
15.00 fles 230 cc
19.00 fles 230 cc + 4 schepjes rijstebloem
19.30 slapen
En vanaf 6 maanden kwam daar nog om 17.00 uur een groentehap bij.
Dus ik zou zeggen probeer het eens met rijstebloem in de laatste fles.
Kijk trouwens uit met "scherp" fruit. Onze meid kreeg bijvoorbeeld vreselijke luieruitslag van sinaasappel.
Succes

liora

liora

18-06-2010 om 15:43

Ehh

Misschien heb je tot nu toe heel veel geluk gehad, maar ik denk dat heel veel baby's rond 5 maanden nog niet echt zo heel lang doorslapen.

Ik zou gewoon een fles melk geven en haar dan weer terug in bed leggen, lukt dat?

Groente zal haar minder verzadigen dan extra melk, dus of dat zinvol is?

Liora

marie

marie

18-06-2010 om 20:06

Bijvoeding

Hallo
Inderdaad is de fruit en groente bijvoeding.
Hier keken ze me na de fruit- en groentehap altijd aan van "zo dat was lekker, maar wanneer wordt er opgediend?" - fles dus.
Na een fles waren ze pas verzadigd en gingen ze slapen.
succes

Wat een haast!

De meeste kinderen van 5 maanden worden ergens in de nacht nog wakker, en om 5 uur is het gewoon al ochtend. De vogels zingen en het is al licht! Ik vermoed dat je kindje daar gewoon van wakker wordt.

Verder vind ik je wel erg haastig met de bijvoeding hoor. Op zich is het so wie so het beste om bijvoeding met 6 maanden te introduceren, in verband met de rijping van de darmen.
Citrusfruit is niet alleen scherp maar ook allergeen en dat is iets dat je niet voro 9-12 maanden aanbiedt.

Ik zou gewoon een fles geven als ze er om vraagt, me weer omdraaien en verder slapen.

Marijke Verkade

Marijke Verkade

23-06-2010 om 22:30

Nou haast....

mijn meisje vrat haar vingers bijna op met 4 maanden en keek het eten uit mijn bord. Heb nog gewacht tot we naar het cb moesten. MIjn zoontje was idem dito. En dan is het geen probleem volgens het cb. Scherper fruit, kan ik me voorstellen dat sommige ouders dit erg vroeg vinden, maar als je fruit van 4 maanden uit potje wilt aanbieden zit daar al sinaasappel in. Ja, ze heeft soms wat darmkrampjes, maar niet zoals in het begin toen ze net een maand op de wereld was. Weet je, ieder kind is anders. Met krap twee weekjes is ze alweer een half jaar en dan gaan we het proberen met groente. De fles vergroten redt ze net niet. Ze geeft nu ook wat meer melk terug. Zeker als ze enthousiast is, gunt ze zich geen tijd te drinken. En met dat melk terug geven, dient zich een nieuwe fase aan, hebben we al gemerkt. Ze tijgert, zij het heel langzaam, achteruit en probeert haar knietjes onder haar bips te krijgen. Ze draaide ook al toen ze 4,5 maanden was van de rug naar de buik. Dus ze zal ook wel wat van slag zijn hierdoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.