Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Sunja

Sunja

27-10-2010 om 21:03

Overgang van wieg naar bed

Hoi allemaal!
heeft er iemand misschien tips (of geruststellende woorden) voor de overgang van wieg naar ledikantje?!
Ik ben het nu een tijdje aan het proberen met mijn bijna 4 maanden oude (jonge) mannetje, maar het lukt voor geen meter. Vanmorgen heeft hij het weer geprobeerd, ik laat hem dan 10 minuten max huilen, die heeft hij volgemaakt en toen viel hij in slaap. Om na een half uur weer krijsend wakker te worden. Hij is er duidelijk nog niet aan toe denk ik dan. Maar ik heb het daarna weer geprobeerd, en zelfde verhaal. Zo gaat het eigenlijk altijd. Soms leg ik hem er slapend in, dan houdt hij het een uurtje vol. En dat terwijl hij de rust zelve is als hij in zijn (reis)wieg ligt. Ik heb hem de derde keer daar weer ingelegd en hupsakee: heerlijk 3 uur inhalen! Ik wil eigenlijk dat hij ook aan zijn ledikantje went omdat hij uit die wieg aan het groeien is en ook omdat hij straks naar het kdv moet en daar ook in een bedje gaat slapen (hoop ik dan).
Met de oudste heb ik dit niet gehad omdat hij vanaf dag 1 in een ledikantje heeft geslapen en later ingebakerd lag. Dus vandaag even dit vraagje!
Sunja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rozenstruikje

rozenstruikje

27-10-2010 om 21:30

Hier

Bij mijn jongste hielp het enorm als er over het ledikant een laken of handdoek gespannen werd. Zo was er toch een soort overkapping zeg maar, zoals hij in de wandelwagen en het wiegje gewend was. Het was maar een paar weken nodig.

En verder misschien lekker strak instoppen? Want inmiddels ligt hij in de wandelwagenbak vast krapjes?

Rozenstruikje

Merel78

Merel78

27-10-2010 om 21:40

Ach meid toch

wat vervelend voor je ventje! Ik heb geen tips, helaas, want mijn kinderen hebben de overgang allebei zonder problemen gemaakt. Misschien inderdaad iets over het ledikant spannen? Kamer goed verduisteren? Strak instoppen en met een slaapzak slapen hielp hier sowieso goed bij het slapen, maar dat doe je misschien al?

groetjes en sterkte! Hopelijk is ie gauw gewend!

Liefs, Merel

Wieglakentje gebruiken?

Kan je niet beslapen wieglakentjes en dekentjes in het ledikantje gebruiken? Desnoods over het grotere beddengoed heen. Dit ivm het vertrouwde luchtje.

Groeten,

Temet

Rosase

Rosase

27-10-2010 om 23:16

Reiswieg in ledikant

Is het niet mogelijk om de reiswieg in het ledikant te plaatsen om hem er op die manier aan te laten wennen.

Sunja

Sunja

30-10-2010 om 16:56

Thnx

Nou het wennen lukt nog steeds voor geen meter, maar ik heb wel alle tips gebruikt dus ik wou toch even bedankt zeggen! Lakentje over het ledikant, knuffel naast hem die bij mij geslapen heeft, slaapzakje aan, warme dekentjes, strak instoppen. Hihi, hij ligt er fantastisch bij, maar mooi dat hij niet slaapt! Het is echt heel zielig maar nu is hij ook nog ontzettend verkouden dus nu probeer ik het volgende week wel weer een keer. Ik weet wel dat je moet volhouden maar dit wordt te zielig vind ik. En hopelijk geneest in elk geval die verkoudheid sneller als hij beter slaapt, hou ik mezelf dan voor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.