Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Bonna

Bonna

29-06-2015 om 09:02

Pasgeboren baby en hitte

De dochter van mijn broer heeft afgelopen donderdag een babietje gekregen. Het is een kleintje van 5 pond. Hoe kan mijn nichtje het kindje het beste verzorgen als het straks boven de 30 graden wordt?

Angela67

Angela67

29-06-2015 om 09:04

vaak aanleggen

geen water geven maar bv
er liep laatst nog een draadje over hier?
gr Angela

Marianne

Marianne

29-06-2015 om 09:26

Gewoon

Het huis zo koel mogelijk houden met gordijnen dicht, niet naar buiten gaan behalve in de vroege ochtend en na het avondeten, dan kun je ook prima boodschappen doen. Verder rustig aan doen maar dat doe je toch al zo kort na de bevalling.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-06-2015 om 09:32

Dingen

Vaak voeden, maar dat is sowieso met pasgeboren babies. Het liefste borstvoeding, daar kan ze niet te veel van krijgen.
Zorgen voor koele plekjes. Probeer het huis zo koel mogelijk te houden door gordijnen, ramen en deuren gesloten te houden. As het buiten wat afgekoeld is kun je het huis flink door laten tochten om het wat af te laten koelen. Houd de baby dan wel uit de tocht.
Baby natuurlijk uit de zon houden. Als de baby buiten is, in de schaduw, nog steeds insmeren met zonnebrandcreme met een hele hoge factor. Zorg iets wat een beetje makkelijk smeert, het baby-spul wat ik indertijd had was heel slecht uit te smeren, en dat is lastig met zo'n klein babietje.
En verder natuurlijk niet te warm aankleden. 1 laagje kleding (rompertje, of juist shirtje/broekje, jurkje) zal wel voldoende zijn,
Let verder goed op de baby. Temperatuur, kleur, en hoe voelt de baby zich, is de baby alert.

Marianne

Marianne

29-06-2015 om 09:36

insmeren?

Ik zou niet naar buiten gaan als ik een baby van nog geen week oud moet gaan insmeren. Volledig binnen of heel erg kort in de schaduw als dat nodig is.

Lotte

Lotte

29-06-2015 om 09:49

Mijn dochter

is in juli geboren tijdens een hittegolf.
Ik was eigenlijk snel weer op de been en zat met oudste en baby in de speeltuin in de schaduw met een lakentje over de baby en een klamboe over de kinderwagen.
Met twee weken een paar uurtjes bij het zwembad ook weer in de schaduw. Niet te dik kleden, niet teveel dekentjes, je verliest anders alleen maar zweetvocht.
En als je geen borstvoeding geeft, dan geef je wat water bij.

Eigenlijk moet je met kleding zorgen dat de baby net zo gekleed is als jij en een kleine extra als bv een lakentje als je naar buiten gaat. Helpt gelijk tegen de verbranding, evenals een parasol op de wagen.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-06-2015 om 12:19

Marianne

Maar misschien dat ze na twee of drie weken toch eens naar buiten willen. Het blijft nog wel even zomer...

Katniss

Katniss

29-06-2015 om 12:33

Binnen blijven

Mijn oudste is geboren toen het ook heel warm was. In mijn geheugen een hittegolf maar volgens de historische informatie slechts een graad of 23. Ik was zelf niet ongeschonden uit de bevalling gekomen dus pas na een week of 2 kwamen we buiten. Dochter slechts in een rompertje in de wagen, met een parasol en hydrofiel tegen de zon. Kreeg ik nog van een oudere dame de opmerking of het kind geen mutsje op moest

Limi

Limi

29-06-2015 om 12:44

komt goed

Ze kan vast zelf ook wel googlen.

En zelf

Zelf genoeg drinken als je borstvoeding geeft. Ik was al snel met baby en ex naar herkomstland met tropische temperaturen en we deden alle toeristische en familiebezoeken met een paar thermoskannen thee voor onderweg mee.

Ely

Ely

29-06-2015 om 23:05

Hmmm

Is t niet stiekem zoon ipv broer? Op één of andere manier komt dit op mij over als een schoonmoederdingetje....

Moni

Moni

29-06-2015 om 23:46

Het moet geen ontmasker-maffia worden hier

Ook al zou de schoonmoeder hier een vraag stellen alsof ze de schoonzus is. Wat maakt dat nou uit voor de vraag? Geef antwoord als je wilt en iets toe te voegen hebt. Geef geen antwoord als je niets weet.
Als het reclame lijkt, is een melding bij forumbeheer helemaal prima.
Maar verder kan ik adviseren om de vraag te stellen: hebben anderen iets aan mijn antwoord (inhoudelijk)? Dan heeft antwoorden zin. Wie de vraag ook stelt of met welke bedoeling dan ook. Dat geldt ook voor vragen van een mogelijke trol.

Bonna

Bonna

30-06-2015 om 09:01

Bemoeizucht

O jee, lijkt dit berichtje op een schoonmoederactie? Ik ben oudtante geworden. Het is dus een oudtantedingetje. En ik voel me zo betrokken dat ik het nichtje whatsappjes stuur met 'drink je wel genoeg'? Misschien is dat wel bemoeizucht.

Lusithania

Lusithania

30-06-2015 om 09:27

Borstvoeding

Mijn oudste is (ook) geboren toen het een hittegolf was. Hij zat toen op tien voedingen per dag. Zodra de hitte voorbij was, ging hij vrijwel direct van tien naar acht voedingen.
Binnen in de flat was het toen 25 graden.

Lotte

Lotte

30-06-2015 om 10:41

ja hoor

Gewoon vette bemoeizucht haha maar ach, daar maakt iedereen zich schuldig aan toch.
Mijn kindje woog nog geen 5 pond maar heeft die zomer goed doorstaan zonder extra voedingen.

Ely

Ely

30-06-2015 om 23:12

O heerlijk bemoeizucht

Joh, ik bedoelde het niet naar. Vond het gewoon grappig. Ik had graag iemand gehad die zo meedacht dus....

Ely

Ely

30-06-2015 om 23:18

Enne Moni

Leuk dat je adviseert maar ik vind dit forum juist zo leuk omdat er niet zoveel spelregels zijn en draadjes soms van die heerlijke wendingen nemen dus ik ga geen dergelijke lakmoesproef doen op mijn eigen reacties voordat ik op versturen druk

Charis

Charis

03-07-2015 om 16:19

Hittegolf

Brings back memories. Mijn zoon is ook geboren in een hittegolf. En hij kon zichzelf nog niet warm houden, dus alles moest potdicht blijven, ook 's nachts. Er moesten zelfs nog kruiken bij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.