Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Aatje

Aatje

24-09-2008 om 11:20

Pijnlijke plek borst

hallo,

Ik heb nu al voor de vierde keer in nog net geen twee maanden een pijnlijke harde plek in mijn linkerborst. Mijn zoontje is nu net 9 maanden en ik heb er hiervoor dus nooit last van gehad. Hij krijgt nu nog 3 voedingen op een dag.

De eerste keer heb ik er te lang mee gelopen voordat ik actie ondernam met als gevolg dat ik met koude en warme compressen moest werken om die plek weer weg te krijgen.

die andere drie keren voelde ik meteen 'smorgens bij het wakker worden dat het weer zover was en was ik er 1 of 2 voedingen later vanzelf weer vanaf.

Ik weet dat ik mijn zoontje met de kin naar de pijnlijke plek moet laten drinken maar dit is ook de houding waarin hij normaal ook drinkt (madonnahouding). Ik voedt een enkele keer liggend in bed (weekend).

Ik heb met kolven gemerkt dat er uit die borst minder melk komt en ook alleen maar uit de linkerkant van de tepel. De rechtse melkkanaaltjes komt weinig tot niets uit. Ook als ik dus geen harde plek heb in mijn borst. Dit viel me pas op toen ik de eerste keer die pijnlijke plek had.

Mijn vraag is nu: wat kan ik hier aan doen om pijnlijke plekken te voorkomen in de toekomst en is er nog een mogelijkheid om die verstopte melkkanaaltjes nog open te krijgen of kan dat niet meer?

De pijnlijke plek zit trouwens rechtsonder in de borst (van mijzelf uit gezien).

alvast bedankt voor de reacties!

Aatje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Masseren

Ik heb daar ook veel last van gehad en ook twee keer echt een flinke borstonsteking gehad. Mij adviseerden ze om je borsten onder het douchen te masseren. Naar je tepel toe. Als je goed voelt voel je de verstoppingen zitten. Deze plekken goed masseren naar je tepel toe. Ik heb er daarna geen last meer van gehad!

liefs lisa

Aatje77

Aatje77

24-09-2008 om 13:49

Lisa

dank je voor je reactie. Masseren doe ik inderdaad al als ik zo'n plek heb, maar dan héb ik 'm dus al.

Ik zou graag willen weten hoe ik er voor kan zorgen dat het niet meer gebeurd en waar het door komt (verkeerde voedhouding?, geen afwisseling in houdingen).

Groetjes, Aatje

Puck2

Puck2

24-09-2008 om 15:57

Denk ook eens

Ik ben ook 's morgens wel eens zo out-of-the blue wakker geworden met een pijnlijke plek. Ik vermoed dat ik in mijn slaap er gewoon verkeerd op gelegen heb waardoor de doorstroming wat bekneld is geraakt. Ook een keer een iets te strakke sportbeha gedragen tijdens een training en toen ook na een uur al een flinke rode pijnlijke plek. Aan dat soort oorzaken kun je dus ook nog denken.
Overigens had ik ook geen afwisseling in houdingen, ik voedde nu eenmaal het lekkerste in 1 houding maar ik denk dat dat geen oorzaak hoeft te zijn. Ook denk ik niet dat het bij mij een foute houding was: oudste heeft er 14 maanden zonder probleem op dezelfde manier gedronken, jongste de eerste 5 maanden zonder problemen, toen een half jaar wat aanmodderen met echte en dreigende borstontstekingen en vervolgens verder gevoed tot ze 3 jaar was zonder verdere problemen. Dan lijkt het mij niet aan de houding te liggen maar denk ik datde oorzaak ergens anders te vinden is.

Aatje77

Aatje77

25-09-2008 om 21:34

Puck2

Hoi,

Ik ga er ook maar vanuit dat het van verkeerd liggen in bed komt want ik merk het 'smorgens met wakker worden voor het eerst iedere keer.

Iemand nog een idee hoe het zit met die melk die maar aan 1 kant uit de tepel komt? Want ik heb het idee dat dit nu gewoon een zwakke plek blijft en ik dus nog wel vaker last krijg van zo'n pijnlijke plek. Gewoon omdat de doorstroming aan die kant niet goed is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.