Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Hanne.

Hanne.

21-12-2009 om 09:30

Regenhoes bugaboo frog

Ik probeer net de regenhoes (of eigenlijk sneeuwhoes)op mijn bugaboo te zetten, maar ik heb geen idee meer hoe het moet...

Heb'm er nu provisorisch op vast gemaakt, maar het knelt aan alle kanten, en 't ziet er niet uit. Ik heb al gegoogeled, maar kan geen plaatje vinden.Wie weet hoe het moet, en kan het beschrijven. Het gaat om een oud model (frog), en hij moet om de kinderwagen bak.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hetzelfde als de gecko?

Is dat hetzelfde systeem als bij de gecko? Het ding zit gewoon krap, vind ik.

De kap van de wagen moet omhoog staan, om te beginnen. Aan het frame van de wagen zitten links en rechts 2 uitsteeksels. Aan de regenkap zitten twee zwarte plastic staafjes met een gaatje dat uitloopt in een gleufje.

Je schuift de ronde kant van de regenkap over de kap van de wagen, de gaatjes van de staafjes laat je over de pennetjes van het frame vallen en dan schuif je die staafjes door. Er zit een zwart stuk kunsstof aan die regenkap en dat zit nu bij het voeteneind. En dat komt dan dus omhoog. Zoals gezegd, het zit krap. En ziet er inderdaad vaak niet uit. Met wat sjorwerk krijg je die bovenkant wel helemaal om de kap van de wagen heen, maar krap blijft het (althans, ik heb er ook moeite mee).

Nou ja, dit dus uitgaande van de gecko, ik hoop maar dat het voor de kikker hetzelfde is.

Sterkte ermee

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

21-12-2009 om 12:16

Lastig

De frog werkt inderdaad net zo als Temet het omschrijft. Ik heb er 3 jaar over gedaan om te ontdekken hoe het moet.
Je moet even op letten welke kant waar moet. Op onderstaande website kun je zien hoe 't moet. De zwarte baleinen zijn die van de zonnenkap, en je kunt die kap gewoon laten zitten, dan zit de hoes dus over de kap heen. Je meot de kap wel helemaal uit zetten, anders lijkt 't nergens op.
Op de foto hebben ze de bak wel niet gebruikt, maar het werkt precies hetzelfde. (Dan komt de zwarte onderkant dus tot ergens bovenaan de bak, aan het voeteneind.)
http://www.babycare.nl/bugaboo-cameleon-regenhoes-pi-1239.html?osCsid=8c6e804ba373d49627766677666bb401

Hanne.

Hanne.

21-12-2009 om 20:21

Dank

Bedankt, het is gelukt.

Zoals jullie het beschrijven had ik het ook geprobeerd, maar omdat ik zo hard moest trekken dacht ik dat ik iets fout deed. Blijkbaar was ik dat na al die jaren vergeten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.