Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

20-05-2010 om 12:55

Rotnachten

Hoi allemaal,

Sinds een maand of 2 hebben we hier heel veel slechten nachten. Baby had toen een ooronsteking en heeft ab gehad. Maar daarna nog regelmatig keihard huilen 's nachts. Ben sindsdien nog 3 keer naar de huisarts geweest om oren te laten checken, elke keer was het ok.

Ik spray hem de hele tijd, maar er gaan ook grote hoeveelheden paracetamol doorheen. En dat werkt ook. Zonder paracetamol blijft hij rustig anderhalf uur huilen midden in de nacht. Met is het vaak na drie kwartier rustig.

Vorige week vier rotnachten gehad, deze week alweer drie. Ik ben doodmoe.
Hij is alweer weken verkouden, en vandaag echt helemaal snipverkouden, constant snot en veel niezen.

Wie weet raad?

(ga maar weer naar de huisarts maar ik wil zo graag dat dit ophoudt).

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sterkte

Geen raad of advies, maar leef wel erg met je mee!!!!
Sterkte!!!

marie

marie

20-05-2010 om 17:09

Toch oorpijn?

hallo
O, hoe herkenbaar! Wij hebben destijds zo 8 maanden lang "doorgemodderd". Alleen met een fles melk was dochter dan stil te krijgen.
En inderdaad ook steeds gedoe met de oren en snotterig. Achteraf bleek de huisarts geen "oren te kunnen lezen".
"Ja is wel een beetje rood en dof, maar dat geeft niks". En dan had ze twee uren later looporen! Hoezo "beetje dof"? Kind stond "op de kop" van de oorpijn. Koorts had ze er overigens nooit van.
Dus na 8 maanden gepruts heb ik mijn man met haar naar de huisarts gestuurd. En toen luisterde ze ineens wel serieus naar de klachten en is dochter doorgestuurd naar de KNO-arts.
Die constateerde dat ze buisjes moest en dat de neusamandel gepeld moest worden. Dat was rond haar tweede verjaardag. Toen knapte ze pas echt goed op.
Achteraf gezien hadden we zelf dus veel assertiever moeten zijn en eerder een verwijzing voor de KNO-arts moeten vragen.
Mijn advies is dus ook - ga naar de KNO-arts.
succes

Kiki

Kiki

20-05-2010 om 20:18

Ach liora

Wat balen zeg.
Mijn zoontje heeft dat toen ook gehad, omstreeks dezelfde leeftijd.
Was ook geen oorpijn volgens de huisarts.

Duurde echt een maand en toen ging hij ineens weer (relatief dan) rustig slapen.
Ik denk nog steeds dat het wel oorpijn of iets dergelijks was.

liora

liora

20-05-2010 om 22:45

Geweest

Hoi,

Naar de huisarts geweest en oren en keel zagen er rustig uit. Ze twijfelde er echter niet aan dat hij wel pijn heeft en duidelijk last ergens van.

Maar als alles rustig eruit ziet, heeft een verwijzing naar de KNO arts weinig zin zei ze.

Ik wacht dus maar weer af. Maar ben ook een beetje naar van die grote hoeveelheden paracetamol.

Als er dan weer een paar goede nachten zijn, kan ik alles weer aan. Maar het breekt me echt op als hij zo heel lang wakker is. En ik vind het voor hem ook zo vreselijk zielig.

Wanneer gaat dit meestal over? Ik bedoel: wanneer stoppen die vele verkoudheden en zo?

Liora

dc

dc

20-05-2010 om 23:52

Hoe oud?

hoe oud is je baby?

Hier werd het vanaf een jaar beter. Maar bij elke nieuwe tand hebben beide kinderen oorontstekingen gehad, maar dat was dan na een antibioticakuur weer over. Nooit gehad dat ze weken door gingen spoken.

Waar mijn oudste wel van ging spoken was vitamine D. (roep dit wel vaker, maar het heeft mij maaanden gekost voor ik erachter kwam, dus just in case...).

Biene M.

Biene M.

21-05-2010 om 08:21

Vervelend liora

Voor ons deels herkenbaar, de verkoudheden werden pas minder toen de neusamandel eruit was. Maar het slechte slapen hield (zoals inmiddels bekend hier) aan.

Sterkte hoor, hopelijk heeft hij er snel geen last meer van en kunnen jullie weer lekker doorslapen!

ayla

ayla

21-05-2010 om 08:46

Hier ook

en hier stopte het ook pas toen hij buisjes kreeg, hij was toen bijna 2. Daarvoor was het echt aanmodderen met flessen, paracetamol en troosten. succes ermee

Alette

Alette

21-05-2010 om 09:57

Liora

Speelde voedselallergie bij je kindje nu ook een rol (draadje over pinda?).

Ik zou als tip geven: hou een voedseldagboek bij, inclusief hoe je kind zich gedraagt (huilen, krampen, eczeem, ontlasting). Ook van verkeerd eten kun je ontzettend verkouden worden.

Ik hoop dat het snel beter wordt, heeft het weer nog invloed (hooikoorts)?

liora

liora

21-05-2010 om 10:05

Betere nacht

Hoi,

Vannacht ging een stuk beter, wat een wereld van verschil!
Voedselallergie speelt geen rol, gelukkig!

Nou ik kijk het aan, als hij echt maar blijft kwakkelen en zo, dan ga ik toch een doorverwijzing vragen naar KNO arts.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.