Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Dian33

Dian33

06-06-2010 om 14:04

Rottig slaapritme

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie tips hebben over het volgende: ons dochtertje van nu 6 en een halve maand heeft een heel rottig slaapritme in de avond en nacht. Ze slaapt van een uur of acht 's avonds tot een uur of twee-drie 's nachts heel diep. Tussen 2 en 3 uur 's nachts wil ze dan drinken en daarna is ze een paar uur erg onrustig. Ze gaat dan pas rond 4.30 uur weer dieper slapen tot ongeveer 6.30 uur. Omdat ik mijn twee andere kinderen naar school moet brengen, geef ik haar dan rond 7.45 uur haar fles pap, die ze hooguit half leeg drinkt. Kortom, heel vermoeiend en onhandig. We hebben al geprobeerd om haar rond 23.30 uur wakker te maken voor een fles maar dan heeft ze geen honger en weigert om dus alsnog tussen 2 en 3 wakker te worden voor haar voeding. Wat zouden we kunnen proberen om dit onhandige ritme te doorbreken? Heeft iemand ergens een goede ervaring mee?

Ik vind het overigens op zich niet erg haar 's nachts te voeden, maar dat ze daarna zo lang zo onrustig is en ook 's ochtends dus weinig eet/drinkt vind ik wel frusterend.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

07-06-2010 om 11:17

Hoe wakker wordt ze?

Ik heb gemerkt dat als ik mijn kindje 's nachts 10 minuten liet pruttelen, hij vaak weer in slaap viel. Heb je dit geprobeerd? En je kunt proberen in plaats van melk een beetje water te geven.

Ook bij je in bed houden kan helpen om weer snel in slaap te vallen.

Het is heel vermoeiend, dat nachtbraken, maar de ultieme tip om ervan af te komen heb ik nog nooit gehoord. Het is een kwestie van een beetje uitproberen, en soms slapen ze dan 's nachts opeens door.

Uitzitten

..was hier het enige dat erop zat.

Om vier uur dronk meneer met volle teugen en dan had hij pas weer goed honger om een uur of 11. Om zeven uur 's ochtends, als het mij goed uitkwam, dan bliefde hij niets.

Ik weet het niet meer op de dag nauwkeurig, maar ik denk dat hij dit toch zeker tot een maand of 10 heeft volgehouden. Alle pogingen om te verschuiven liepen op niets uit. En inderdaad heeeel erg licht slapen daarna, ik kon hem niet eens terugleggen.

Het frustrerende was ook dat het proberen te rekken nog veel erger was, dan had ik echt uren slaap gemist. Voeden om 11 uur werkte ook niet.

Het enige goede nieuws is dat het tijdelijk is en ook als je niets doet vanzelf zal veranderen. Sorry! Maar goed, ik zeg dan ook niet dat het bij jou zo zal gaan, ik kan alleen maar vertellen wat bij ons de oplossing bleek te zijn..

Dat vreesde ik al...

Dat vreesde ik al... In ieder geval dank voor jullie reacties. Het is fijn te weten dat het ooit overgaat!

Hij wordt vijf deze week

en ik ben het nog steeds niet vergeten. Niet dat eindeloos voeden om 4 uur, en niet dat vergeefs aanleggen om zeven uur, en niet dat wekenlang proberen te rekken, via half 5 naar 5 uur, half zes, zes uur... hopeloos.

Ze zeggen dat je veel vergeet van de babytijd, maar dit niet.

Ik had toen ook een ouder kind dat naar school moest worden gebracht - en een nieuwe baan.

Dus ik leef met je mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.