Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
MamavanB

MamavanB

12-12-2008 om 14:52

Rozijntjes

Mijn zoontje, 10 maanden, eet al een tijdje met de pot mee. Niet meer gepureerd, maar wel kleine stukjes uiteraard.
Nu kreeg hij laatst een doosje rozijntjes. Hij vond het lekker, maar ik wel wat eng. Ook al eet hij zo goed met ons mee, die rozijntjes lijken zo klein en volgens mij smelten die ook niet, ben bang dat ze zo in zijn keel schieten.
Ik ben benieuwd wat jullie een verantwoorde leeftijd vinden dit soort dingen te geven?

groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Paula Kijne

Paula Kijne

12-12-2008 om 15:28

Kan wel denk ik

Mijn dochtertje van 10 maanden eet sinds kort ook rozijntjes. Ook ik vond het een beetje eng, en maakte ze dus 'open' met m'n nagel (wat een gedoe maargoed. Zo leek het me dat er wat meer aan te proeven was, en kan ze ze makkelijker opsabbelen/bijten. Echt bang zou ik niet zijn voor kleine rozijntjes... zelf denk ik dat ze veel te klein zijn om in te stikken, stikken doen ze volgens mij eerder op grotere dingen die maar net doorgeslikt kunnen worden, en dus makkelijk blijven steken in een keeltje... Of zie ik dat verkeerd? Ze vond ze trouwens erg lekker die rozijntjes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.