Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
bripa

bripa

21-11-2009 om 09:07

Sinds de wintertijd is mijn zoon om 5 uur wakker

Hallo iedereen,

Sinds de wintertijd is in gegaan slaapt mijn zoontje van 8 mnd niet meer langer dan 5 uur.
Voorheen sliep hij tot 7 -8 uur. Nu is hij om 5 uur klaar wakker en kun je naar beneden gaan omdat hij dan mijn oudste wakker schreewt. Nu heb ik gehoord kindival maar helpt dat ook bij doorslapen, want hij heeft geen problemen met naar bed gaan of hij er nu om 19 uur inlicht of om 20 uur in ligt hij slaapt binnen 5 minuten. Soms wordt hij weleens wakker en dan geef ik hem de speen en slaapt hij weer lekker verder. Kan iemand ons advies geven wij zijn kapot.
Groetjes bripa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Toch laten huilen?

Ik zou het toch eens 2 of 3 ochtenden proberen en ok dan is iedereen wakker en misschien slaapt je zoontje van 8 maand weer door, maar dan ben je er misschien wel door heen. Hoe lang blijft hij 's ochtends wakker? Lang of wil hij snel weer naar bed? Wat je ook nog kunt doen, is een fles geven en dan weer terug leggen in bed?
Of zodra hij wakker is, in een campingbedje beneden leggen en daar laten huilen?? Ik zit gewoon mee te denken hoor, misschien zit er iets tussen.
Of 's avonds later naar bed?

Bij je in bed?

Ik heb niet gelezen dat je m bij je in bed neemt. Helpt dat niet? Hier hielp dat nog wel eens, op die leeftijd sliep hij vaak weer in - of was-ie in elk geval rustig genoeg dat ik weer kon slapen (wat hij deed interesseerde me eerlijk gezegd geen biet, als hij maar stil was). Maar eerlijk is eerlijk, mijn zoon maakte het niet zo bont, die was wat later wakker.

Sterkte ermee

Temet

hout anne

hout anne

21-11-2009 om 22:38

Toch doorzetten met laten huilen

Ik weet het, het is niet ideaal, zeker niet voor je oudere kind, maar ik zou toch even doorzetten met laten huilen. Ik hou hier 7 uur aan, eerder komt mijn zoontje (net 1) niet uit bed. Ik heb wel een tijd gehad dat ik bijna iedere 10 min. naar hem toe ging voor zijn speen en een aai over zijn bol, maar uiteindelijk sliep hij wel langer door (of viel hij weer in slaap) nu zelfs vaak tot half 8 - 8 uur!

Mijn ervaring is: de aanhouder wint!

dc

dc

22-11-2009 om 07:38

Eigen ritme aanpassen

hier ook een tijd gehad. De minst vermoeiende oplossing vond ik zelf heel vroeg m'n bed induiken en m'n dag om 5 uur beginnen. Het is na een paar maanden vanzelf weer naar later opgeschoven.

Indd

gewoon je dag beginnen om 5.00. Hier deden we het omste beurten, zodat er iig nog 1 kon blijven liggen tot 7.00.
Wij hebben een hele tijd gehad dat beide kids om 5.15 wakker waren en ik weet het het is geen pretje maar nu heeft mijn zoontje van 3 een wekker en we hebben onze andere zoon, van 10 maand, 2 nachten laten huilen/jengelen en nu slaapt die ook de nachten door tot 6.00 a 7.00. Daar kunnen we hier prima mee leven. Dus er is nog hoop! Succes en ik zou nog eventjes doorzetten met dat aai over de bol enz, misschien dat de aanhouder wel wint!

Zomaar even een gedachte

Je schrijft dat hij elders wel tot een uur of 7 slaapt. Kan het zijn dat bijvoorbeeld de buurman om 5 uur opstaat, weggaat, deur hard dichtgooit, honden naar buiten zwiept, buurmeisje/jongen begint te krijsen... In ieder geval iets waar hij wakker van wordt en dan dus denkt dat de dag begonnen is?
Of, hij heeft het koud? Hier wordt dochter altijd heel vroeg wakker als ze het koud heeft. Ze slaapt nu al weer een poosje in haar winterslaapzak met pyama met lange mouwen, lekker ingestopt onder laken & dubbele deken en nu slaapt ze 's morgens weer gewoon tot een uur of 8 (zoals ze daarvoor ook deed).
Zomaar wat gedachten hoor. En anders zou ik ook voor de optie van laten huilen kiezen, of accepteren en vroeg naar bed en dus vroeg er weer uit.... (maar dat zou ik niet kunnen).
Succes ermee!

Rafelkap

Rafelkap

22-11-2009 om 16:01

Bripa

Wil je niet ontmoedigen maar het kan lang duren. Wij hadden ook zo'n 'vroege vogel', van baby af aan. Vroeg naar bed was het enige dat hielp. Nu, 4 jaar en moe van school slaapt onze oudste van 7 tot 18.30 uur. Eindelijk!
Je kan nu evt ook nog drinken geven en met speeltjes in bed even alleen laten spelen.
Kindival is homeopatisch, werkt meer als placebo (maar daar trapt je kind natuurlijk niet in )

Tante Til

Tante Til

23-11-2009 om 08:38

Mijn jongste ook

Hoi Bripa,
Valt niet mee he? Zo'n vroege vogel. Mijn jongste (10 mnd) wordt steevast rond half twee wakker, wil dan wat drinken en slaapt tot nou.. hooguit vijf uur. Dan is ie klaarwakker en meestal hardstikke verdrietig. Vannacht lag ie ook met zijn beentjes te trekken. Heb m bij me in bed genomen en uiteindelijk viel ie op zijn buikje bij mij in bed in slaap.
Nu is hij zowieso niet een kind dat heel lekker in zijn vel zit. Wat ik ga doen is vanmiddag contact opnemen met de osteopaat. Zijn we rond 3 mnd al een paar keer geweest en toen hielp het. Wie weet nu weer? Het is het proberen waard.
Verder ga ik zelf heel vroeg naar bed, anders hou ik het gewoon niet vol.
Sterkte!
Til

Tante Til

Tante Til

26-11-2009 om 11:09

Hier ook een oplossing gevonden

Hoi Bripa,
Ik denk wel dat hij last had van krampen. Hij is nu ook snotverkouden. Zal wel richting griep gaan.
We hebben nu een oplossing gevonden; vriend is vanwege ons kleine bed richting bank verkast (maar slaapt daar prima) en zoon ligt nu langs mij. Nu wordt hij 's nachts één keer wakker, maar slaapt daarna weer prima verder. We worden allemaal een stuk uitgeruster wakker.
Groetjes Til
p.s. ben benieuwd naar je ervaringen bij de osteopaat.

Mar

Mar

26-11-2009 om 12:31

Een paar gedachten

Hoi Bripa, vervelend en herkenbaar. Vaak is het een periode die weer over gaat, is mijn ervaring Schrale troost.

Eerder werd ook al gezegd: ligt hij warm genoeg? Mijn zoontje wordt ook vroeg wakker als hij niet zijn wollen dekentje over heeft.
Mijn zoontje werd ook vroeg wakker van pijn door tandjes.
Verder is een vaste dagstructuur m.i. heel erg belangrijk.
Probeer er ook niet teveel aandacht aa te besteden als hij wakker is: gewoon weer lekker instoppan, geen woord zeggen, slaapmuziekje aan en aftaaien.

Sterkte, het gaat over hoor, echt!

Rafelkap

Rafelkap

26-11-2009 om 17:24

Als

je hem niet in je bed wilt nemen, ga er anders even naast liggen (zeker 's avonds als hij moet huilen). Daar wordt hij vast veel rustiger van. Wij hebben een matrasje in de kinderkamer voor dit soort fasen.

Tirza G.

Tirza G.

26-11-2009 om 23:02

Bripa

Hoe kun je hem troosten als hij huilt? Wordt hij stil als hij bij je is?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

27-11-2009 om 23:10

Bripa

In kindival zitten geen werkzame bestanddelen, je kunt je kindje net zo goed een paar korreltjes suiker geven. Wat probeer je om hem te troosten? Zit er een patroon in het huilen?

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.