Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Malihu

Malihu

02-01-2010 om 19:33

Slaapschema 9 maanden

Mijn zoon is morgen 9 maanden en ik vind dat hij nog zo veel slaapt in vergelijking met mijn oudste destijds.

Hij krijgt om 8 uur de eerste voeding en daarna is het eigenlijk de hele dag 2 uur wakker/2 uur slapen. Om 18.15 gaat hij naar bed, waarna hij om 20.00u. nog een laatste fles krijgt en daarna meteen weer verder slaapt.

Is dit eigenlijk normaal? Onze oudste had al veel sneller een langere middagslaap en langere wakkere periodes overdag, maar misschien was dat juist een uitzondering?

Zouden jullie mij de slaapschema's van jullie ongeveer 9 mnd. oude kindjes willen geven, ter vergelijking?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen schema

Dochter van ruim 9 maanden slaapt 's avonds van ongeveer 7 tot 7 (met de nodige onderbrekingen, zucht...), overdag 2 of drie slaapjes, dat wisselt. In totaal slaapt ze overdag 2 tot 4 uur, verdeeld over die slaapjes - nogal wisselend dus. Overigens begint ook zij na 2-2,5 uur wakker vaak al in de ogen te wrijven. Maar ze slaapt vaak geen 2 uur achtereen overdag (maar regelmatig ook wel).

Groeten,

Temet

Ochtendtuk en middagtuk

Hoi,
Toen de mijne 9 maanden was, sliep hij 's morgens ongeveer een uurtje en 's middags een uur tot anderhalf. Maar hij was altijd al niet enthousiast om te gaan slapen. Het patroon van de jongste herinner ik me niet, op die leeftijd, maar op zich vind ik het patroon van jouw baby niet zo abnormaal.
Ik probeerde de tijden wel eens wat te verschuiven, door bv. een wandelingetje te maken als het bijna bedtijd was. Dan sliep ie vaak eerder of langer.

Malihu

Malihu

09-01-2010 om 19:35

Ineens veranderd!

Onze kleine uk heeft ineens het kruipen onder de knie gekregen en vermaakt zich nu de hele ochtend prima! Dus al 3 dagen de hele ochtend wakker om daarna een wat langere middagtuk te doen. Heerlijk! Kunnen we wat makkelijker eens iets langere uitstapjes maken.

Het zal de wet van OO wel weer zijn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.