Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Slaapt 's nacht goed, maar huilt overdag veel

Ik heb een zoontje van 8 weken oud. Hij slaapt al een week of 4/5 's nachts goed door. Hij wordt 's morgens meestal pas tussen 8 en 9 uur wakker. Daarna krijgt hij de fles en slaapt hij weer tot 12.30 uur.
En na de fles van 19 uur slaapt hij ook weer. Dus in feite slaapt hij in zijn bedje van 19 uur 's avonds tot de dag erna 12.30 uur.

Tussen 12.30 en 19 uur slaapt hij niet. Hij is dan heel onrustig. Hij beweegt en huilt veel. Als ik andere babys zie dan zijn die rustig als je 's middags gaat wandelen, maar mijn zoontje niet. Ik krijg hem 's middags niet getroost, niet door wandelen of door in de box te leggen. Als ik hem op mijn schoot neem, dan is hij een tijdje rustig, maar dan begint hij toch weer veel te bewegen en te huilen.

Heeft iemand voor mij tips of ervaringen om te delen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

06-04-2012 om 10:52

Mis je signalen?

Misschien wacht je 's middags net te lang met in bed leggen? Let goed op de eerste signalen van gapen, aan de oren wrijven, in ogen wrijven, dat soort dingen.

Sommige baby's willen gewoon ook af en toe even huilen, dus probeer hem niet altijd gelijk te troosten. Geef hem de ruimte om een beetje in bed te huilen om alle ervaringen van de dag te verwerken. Neem desnoods even een douche in die tijd, dan hoor je het even niet, en kun je zelf even emotioneel opladen.

Andere optie is, is dat hij wil clustervoeden in die tijd om toch genoeg eten binnen te krijgen. Veel baby's doen dat vaak de hele avond, maar jouw baby slaapt dan

Dit zijn suggesties hoor, ik hoop dat je er wat aan hebt, en aarzel anders niet om te reageren.

Dragen

Kun je hem dragen?
Ik had een huilbaby en achteraf bleek dat die een koemelkeiwitallergie had. Maar die sliep toch echt een stuk minder dan jou baby.
Maar als hij wakker was droeg ik hem, tilde hem op en nam hem overal mee naar toe in huis. Alleen als we gingen winkelen ging hij in de wagen.
Ik probeerde hem ook wel af te leiden met een mobiel of met stoffen knuffels of een ander groot ding of de poes die langs liep of mensen die buiten voorbij kwamen, zijn badje lekker lang met olie en allemaal heel langzaam en masseren.

Marie

Marie

06-04-2012 om 19:43

Ander ritme?

Misschien slaapt hij gewoon 's nachts te lang zodat hij overdag geen slaap meer heeft? Wellicht kun je een wat ander ritme proberen?
Dit was ongeveer het ritme van onze meid op die leeftijd:
7.00 fles 200 cc dan gelijk verder slapen
9.30/10.00 uur wakker en dan in bad
11.00 fles 200 cc en dan slapen
14.00 wakker en even spelen
15.00 fles 200 cc en dan slapen
18.00 wakker en spelen
19.00 fles 200 cc en slapen
23.00 fles en slapen
OP kdv-dagen ging ze trouwens 's avonds voor het slapen gaan in bad.
Groetjes

dc

dc

07-04-2012 om 07:41

Mwoa

Zolang (en in het begin zijn die periodes zowiezo kort) een baby de nacht doorslaapt, zou ik nimmer nooit niet aan het ritme gaan lopen klooien!

Maar goed, ik heb op het moment een beetje gekleurde blik met een baby van bijna een jaar die nog steeds ' s nachts een keer wakker wordt en om 6 uur 's ochtends weer vrolijk op is

Mea Proefrok

Mea Proefrok

07-04-2012 om 08:21

Dc (licht ot)

I hear ya, girl. Hier ook zo'n nachtspook, zucht.
KleineMuis, ik zou toch proberen om hem na die ochtendfles wat langer op te houden, dus niet meteen weer naar bed. Badje, wandeling naar de supermarkt, zoiets. En inderdaad alert zijn dat hij wel genoeg voeding en huidcontact krijgt, want hij slaapt ongelooflijk veel. Heel begrijpelijk dat je tureluurs wordt van het huilen, trouwens. Ik krijg na vijf minuten altijd al zin om mee te gaan brullen.

mirreke

mirreke

08-04-2012 om 21:40

Ben al weer n tijdje uit de babies

Maar als ik het zo lees slaapt hij erg veel en krijgt hij 4 flessen? Om 8 uur of half 9, om 12.30, om 19.00 's avonds en tussen 12.30 en 19.00 ergens? Of niet, dan zijn t er maar 3.
Zijn dat niet erg weinig drink/draagmomenten voor zo'n kleine baby?
Hoeveel drinkt hij per fles en gaat dat snel of met moeite? Slaapt hij zoveel omdat hij uitgeput is, of is hij gewoon een erg tevreden babietje met een wat lang huilmoment per dag? Of is hij gewoon hongerig en moet je 's middags eerder een fles geven? Hou je je strikt aan de voedingstijden of voedt je op zijn verzoek? hou je hem de hele middag vast of in een draagdoek bij je? Of leg je hem dan in de box of in z'n bedje?
Is hij goed op gewicht, groeit hij goed? Heb je het gevoel dat het verder goed gaat of maak je je ergens zorgen?
Kortom, ik zou meer informatie willen.
Op basis van je eerste bericht zou ik denken dat hij gewoon bij je wil zijn. Hij slaapt zoveel dat ik hem zelf niet ook nog weer in z'n bedje zou wegleggen, nog meer tijd weg bij mama... Misschien moet je eens t wippertje proberen, of gewoon veel met m rondlopen.
Als je je wel zorgen maakt zou ik naar de huisarts gaan, en niet wachten tot je naar t consultatiebureau moet.

mirjam

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.