Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Dian33

Dian33

16-03-2010 om 09:19

S'nachts drinken, 's ochtends niet

Beste allemaal,

Ons derde dochtertje van nu vier maanden heeft sinds ze twee weken geleden buikgriep heeft gehad een heel vervelend drinkritme. Ze wordt om 4.00 uur 'snachts wakker en wil dan haar fles drinken. 's ochtends heeft ze vervolgens een enkele interesse in haar fles, zelfs niet als ik haar pas om 9.00 uur aanbiedt. Ze drinkt overdag 5 flessen (ongeveer 8.00 (hooguit 60 cc), 12.00 uur, 16.00 uur, 20.00 uur en 23.30 uur) van 150 met 5 schepjes (ze laat meestal 30 cc staan). Ze weegt 6 kilo.

Haar ritme sloopt mij en ik heb nog twee kindjes dus overdag bijslapen is er niet bij. Heeft iemand tips over hoe ik haar ritme kan beinvloeden, zodat ze 's nachts haar fles afleert en dus 's ochtends wel honger heeft. Het cb heeft geen concrete adviezen, dus wendt ik me tot mijn collega ouders....!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

16-03-2010 om 11:16

Helaas

helaas ik heb geen 'bewezen effectieve' tips om de nachtvoeding er uit te laten. Mijn ervaring is dat als ik probeer aan een natuurlijk ritme te sleutelen het alleen een averechts effect heeft.

Ik hoor overigens veel dat kinderen rond de maanden weer voor een voeding komen dus is het niet gewoon honger?

Ik vind dat ze niet veel drinkt (4x 135 + 1*60 = 600 ml)Mijn (ook) 4 maanden oude dochter gaat nu net van 6 naar 5 flessen terug, maar drinkt dan wel 180+6 per fles (althans dat krijg ze aangeboden). Ze drinkt uiteindelijk 800-1000 ml per dag. Misschien dat jouw dochter overdag een extra flesje aangeboden kan worden zodat ze toch wat meer voeding binnen krijgt?

Overig komt mijn dochter ook nog iedere nacht. Enige concrete wat ik doe is de nachtvoeding klein houden (100 ml). En zelf vroeg naar bed gaan. Kan dat bij jou ook niet. Als je partner de late voeding geeft kan jij toch om 21.00 gaan slapen kan je lekker 7 uur achter elkaar slapen, en dan na de voeding nog een uur of 2

Dian33

Dian33

16-03-2010 om 18:52

Inderdaad weinig...

Beste Hanne,

Dank voor je reactie. Inderdaad drinkt ons meisje weinig (in totaal ongeveer 700, inclusief de nachtvoeding). Ze groeit sinds ze flesvoeding krijgt ook niet zo hard meer (drinken aan de borst wilde ze niet meer na ziekenhuis opname waarin ze 12 dagen sondevoeding en bv via fles heeft gehad. Heb nog een maand alles gekolfd en daarna overgestapt op kv)

Omdat ze 's ochtends zo slecht (zoals gezegd 60 cc max.) drinkt, denk ik zelf niet dat ze honger heeft over de dag heen. Ze heeft alleen honger op het "verkeerde moment", namelijk om 4.00 s'nachts.

Ze wil zeker niet meer per fles, maar ben vandaag wel aan het kijken of ze met een flesje meer (dus overdag iedere drie uur ipv iedere vier uur) misschien wat langer doorslaapt s'nachts. Wie weet!

dank voor het meedenken!

elsje78

elsje78

19-03-2010 om 18:44

Misschien

Hoi

Hier hadden we een ander probleem, nl dat hij teveel wilde drinken en na 5 uur s morgens ook niet meer wilde slapen. De kinderarts adviseerde s avonds een paar theelepels rijstebloem erdoor te doen met een grotere speen. Dus hij krijgt al vanaf zijn 4e maand rijstebloem waardoor hij beter doorslaapt.

Misschien is dat niks voor jullie, omdat ze al zo weinig drinkt, maar misschien slaapt ze dan in ieder geval iets langer...

groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.