Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Vaak ziek!

Hallo,

Mijn dochter van bijna jaar heeft zo vaak wat onder de leden. Ze is groot en zwaar voor haar leeftijd (ruim 12 kilo en 82 cm) maar ik vind haar vaak ziek. Mijn andere kinderen zijn ook wel eens verkouden, hangerig of niet lekker maar de kleinste neemt elk virus wat ook maar ergens heerst in zich op. Zeker 1 x per vier/vijf weken is er het laatste half jaar iets. Griep, last van oren, verkouden, hangerig etc. Je ziet dat ze niet lekker is. Dit heeft zelfs een keer geleid tot een nierbekkenontsteking.

Kan ik daar iets anders aan doen, dan uitzieken en bij twijfel naar de huisarts gaan. Dus hebben jullie tips/adviezen? Ik hoor ze graag!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Normaal?

Ik ben met mijn middelste ook naar de huisarts geweest voor hetzelfde. Volgens de HA is de afweer die de baby vanuit de baarmoeder meekrijgt met ongeveer 6 mnd wel "op". Dan moet dus het eigen afweersysteem gaan werken. Voor kinderen die naar een KDV gaan of oudere broers/zussen hebben, betekent dit dat ze vaker ziek zullen zijn. Als de koorts niet langer dan 2 dagen duurt, is het niet erg.

Overigens is die middelste nu 2,5 jaar en heeft hij inmiddels buisjes gekregen en neusamandel eruit. Ik denk toch dat daar ook een bron van al dat ziek zijn zat. Hopelijk is het nu tenminste over.

Sterkte voor jou en je kindje!

Guinevere

Guinevere

12-01-2009 om 12:08

Hier elke 2 weken

Helaas, het hoort er wel een beetje bij. Hier was het zelfs om de week mis. Nu bij 20 maanden is het eindelijk over met het gekwakkel, want ik kreeg er een punthoofd van en meneer zelf werd er ook niet vrolijk van.
Sterkte met je kwakkelaartje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.