Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Verkoudheid

We gaan van buikgriep naar middagje spugen naar goed verkouden. Hij heeft er zin in
Nou kan ik er veel over lezen maar wat zijn jullie tips?
En neusspray? Leuk hoor moet arm jong in houdgreep leggen om te geven en vraag me af of dat dan zin heeft. Wel druppels op bed gedaan en matrasje iets hoger.
Julie nog ideeën?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

04-06-2013 om 21:57

Niets helpt

Het enige wat helpt is troosten en uit laten zieken.

Ik denk dat we de neussprays en matrasje hoger leggen etc. meer doen om iets te doen dan dat het echt helpt.

Maar goed, omdat we graag wat doen, nog wat tips Een vanillekaars in de slaapkamer voor het slapen gaan. Blijkbaar helpt de geur om beter te ademen. En samen slapen. Ik heb gemerkt dat mijn kinderen bij flinke ziekte beter slapen bij me in de buurt.

Geduld hebben

Geduld hebben is het enige wat echt werkt. Bedje omhoog werkt mee meestal. Hier 1 kind die meteen verkouden was als ik haar weer plat neer gong leggen. Jaren gewoon met 1 kant iets hoger geslapen

Neusspray heeft bij de oudste 2 wel eens geholpen, bij de jongste doet het eigenlijk niks. En die rochelt enorm als ze een beetje verkouden is, maar het lijkt bij haar te horen, E heeft we geen laat van en is ook niet ziek dan.

Beterschap!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rockingmom

Rockingmom

05-06-2013 om 07:00 Topicstarter

Nachtrust

Ongelooflijk! Hele nacht om het uur wakker, gelukkig alleen om speen te krijgen niet omdat ie in paniek was. Scheelt weer iets. En als je hem nu ziet. Het loopt zijn neus aan en niest af en toe daar zie je het aan maar anders? Hij dendert de hele woonkamer door. Goed voor hem hoor begrijp me niet verkeerd. Denk dat op dit moment ik me brakker voel dan hem

Hahahahah

Hier ook slapeloze nachten als ze verkouden is, de speen kan er dan niet inblijven he. Ik leg haar dan bij ons neer, wordt geen lange nacht maar dan is het te doen. Hoef ik niet steeds naar boven.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rockingmom

Rockingmom

05-06-2013 om 20:56 Topicstarter

Dan wel slapen?

Hoe kan ze dan wel slapen terwijl ze dan nog speen niet neemt? Lijkt me ook vreemd
Afijn nu al twee keer wakker geweest maar via babyfoon muziekje aangezet en slaapt dan weer, Hopelijk werkt dat vannacht ook.

Neem wel de goede neusspray

Neem wel de goede neusspray. Zo eentje die echt werkt. Dus niet gaan lopen etteren met zoutoplossingen maar gewoon xylometazoline (toch?) in een passende dosering. Ik moest mijn kinderen overigens wel altijd in de houdgreep nemen voor neusspray, maar dat was ook de reden dat ik rap met de zoutoplossing ben gestopt; dat spul werkt een kwartier en dan kan je weer aan de gang, is het weer brullen.

Gewoon echt werkend spul dus, vlak voor het naar bed gaan, en iedereen slaapt stukken beter. Als je trouwens de speen indoet direct nadat je de spray hebt toegediend zal het kind waarschijnlijk automatisch proberen door zijn neus te ademen en daarmee de neusspray goed ophalen, heel praktisch dus.

Ook voor heel jonge kinderen is xylometazoline-neusspray verkrijgbaar in een nog grotere verdunning dan de reguliere kinderspray, moet je wel voor naar de apotheek, maar toen ik eenmaal wist dat het bestond (de eerste keer had ik een receptje gehad) bleek dat ik het ook gewoon zonder recept kon krijgen.

Beterschap voor je uk!

Temet

Tango

Tango

07-06-2013 om 22:58

Luuf

Ik gebruikte altijd Luuf-balsem toen ze zo klein waren. Een beetje op de rug of borst smeren en ze kunnen weer wat vrijer ademen. Geen neusspray omdat inderdaad die zoutoplossing niet werkt en ik niet van het bestaan van xylometazoline voor baby's af wist. Overigens hier een zoon van 8 die nog steeds neusspray weigert. Die smeer ik nog steeds in met balsem van Vicks o.i.d. Dochter gebruikt wel neusspray bij verkoudheid maar die moet ik weer in de gaten houden dat ze het niet te lang blijft gebruiken.

Rockingmom

Rockingmom

08-06-2013 om 09:08 Topicstarter

Al wat beter

Hij slaapt zijn nachten weer normaal en heeft alleen op de dag nog een loopneus maaaar... kwijlt ook enorm en vanmorgen voelde ik toch een erg scherp puntje op zijn onderkaak. Hij liet niet toe om te kijken maar vermoed dat zijn tandje bijna door is :d

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.