Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Asa Torell

Asa Torell

12-07-2012 om 13:18

Verschoontips voor draaikont

Zoon van 10 maand blijkt een stuk fanatieker te zijn in sommige dingen dan zijn broer en zus waren als baby. Eén daarvan is het naar de buik draaien zodra er iets als een verschoonkussen in de buurt komt. Liefst nog gecombineerd met wegkruipen sinds hij dat kan. Verschonen bestaat dan ook uit vooral erg veel terugleggen, terugduwen, terugleggen, streng toespreken, terugleggen en tussendoor hopelijk de schone luier zo'n beetje goed omdoen. Iemand tips hoe hier verbetering in te brengen? Ik merk dat ik er echt tegenop begin te zien!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Op de bank leggen

.. En een filmpje aanzetten. Als mijn wiebelaar totaal geabsorbeerd was door het filmpje, ging het lekker snel - niet al te pedagogisch verantwoord natuurlijk

O, ik ging er gewoon bovenop zitten

Aankleedkussen op de grond, baby op zijn weerloze ruggetje, en ik met mijn been over zijn romp+armpjes. Alleen zó kon ik mijn kind nog veilig verschonen op een gegeven moment.

Geen ervaring

want zoon heeft nog nooit van rug naar buik gedraaid. Ik zou ook op de grond verschonen denk ik. En een speeltje in zijn handen geven?

dc

dc

13-07-2012 om 08:58

Speeltje

Ik geef mijn draaikont een speeltje in haar handen. En ik ben echt supersnel

Roosje Katoen

Roosje Katoen

13-07-2012 om 14:26

In de houdgreep

Net als Anneque, baby op de grond en been over romp en evt armen. En dan een beetje afleiden zodat hij niet met zijn benen gaat trappelen

Vic

Vic

13-07-2012 om 17:33

Op de commode

Ik verschoonde jongste op de commode. Haar hoofd lag naar links en mijn linker bovenarm over haar borst, terwijl ik haar benen bij de enkels stevig in mijn linkerhand hield. Dan heb je je rechter hand vrij om te poetsen en de schone luier om te doen.

Asa Torell

Asa Torell

13-07-2012 om 23:24

Er bovenop!

Ineens komt het weer boven! Dat heb ik toch ook bij een eerder kind al wel moeten doen... en gaan we nu dus ook maar weer toepassen. Alleen een speeltje werkt niet in elk geval, integendeel zelfs, dat gaat hij dan naast zich neerleggen om te proberen op de buik te rollen om er mee te spelen, of er zelfs naar toe kruipen. Bedankt!

Niet op kussen

Zodra het even kon verschoonde ik de kinders op de WC, eigenlijk zodra ze zichzelf een beetje staande konden houden. De eerste tijd waren ze zo druk bezig met hun evenwicht te houden dat er van klieren niets meer kwam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.