Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Wat ‘doe’ je met baby van 7 weken?

Wat ‘doe’ je met een baby van 7 weken oud?

Onze baby van 7 weken oud slaapt overdag bijna niet. Niet dat dat niet slapen echt een probleem is, toen ik klein was sliep ik blijkbaar ook amper overdag. Alleen hij vindt het heel saai om weggelegd te worden. Het liefst zit hij in zijn wipstoel, hier mag hij alleen niet te lang in... helaas.
Als ik hem uit de wipstoel haal en op zn rug neerleg begint hij te huilen, zet je hem weer terug in de wipstoel zit hij te schateren van het lachen.

Wat zou ik met hem kunnen doen in al die uren dat hij niet in de wipstoel mag? Draagdoek heb ik al geprobeerd vindt hij maar even leuk. Rechtop gedragen worden en op mn schoot zitten vindt hij wel leuk, alleen vind ik het niet te doen om uren per dag met hem op de bank te zitten..

Car

Car

22-07-2018 om 11:35

Ik snap je

Ik ging zelf veel naar buiten. Veel wandelen, stukje dragen, even zitten.
Mijn kinderen sliepen nog geen 2 x 10 minuten overdag, gewoon in de maxicosi. In de nacht ook niet, maar dat is een ander onderwerp.

Met 3 mnd stonden ze (vastgehouden uiteraard) al aan de salo tafel te stuiteren.

Kortom: met kinderen als de jouwe en (vroeger) de mijne is deze leeftijd een beetje aanmodderen.
Doe wat je gevoel je ingeeft, ga lekker naar buiten en dan maar tijdelijk wat vaker in het wipstoeltje of maxicosi.

aanmodderen ja

Hij wil vast meer dan hij kan. dan is het visuele vermaak nog belangrijk want hij kan zelf nog niet zo veel.

buiten in de kinderwagen of campingbedje onder een bewegende boom leggen? Wel uitkijken met beesten dus een net eroverheen?

Je kunt m ook proberen onder een babygym te leggen wat meteen zijn aandacht trekt zodat hij afgeleid is.
Een speelgoed wat geluid maakt of knispert als hij t aanraakt.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

22-07-2018 om 12:33

inderdaad, aanmodderen

Heb een kleinzoon (op wie ik elke week een dagje pas) die overdag ook weinig slaapt. Soms merk je goed dat hij zichzelf in de weg zit, dan is de beste remedie in de wagen leggen en wandelen (eventueel met zijn zus op het meerijdplankje; en als hij uiteindelijk slaapt, heel voorzichtig parkeren in een schaduwrijke hoek van de tuin, of in de hal). Sterkte ermee. Het gaat voorbij, maar nu voelt het als heel intensief en langdurig.

Sjorszje

Sjorszje

22-07-2018 om 14:16 Topicstarter

Dank je wel

Bedankt! Gelukkig ben ik een heel eind hersteld van mijn ijzertekort (door bloedverlies bij zijn bevalling). Dus ik heb steeds meer energie om een stuk te wandelen.

Jen

Jen

03-09-2018 om 21:53

Slapen

Wandelen en wel veel laten slapen daar groeien ze van. Probeer regelmaat te creeen zodat de baby weet wanneer die moet slapen en moe is. Vaak zijn ze ook moe als ze druk zijn maar denken ouders van niet. Of inbakeren dat geeft ze rust

Kaaskopje

Kaaskopje

04-09-2018 om 01:18

Teveel mee rondzeulen

Als je het gevoel hebt dat je je zoontje aldoor moet entertainen, kan het ook zomaar zijn dat hij daardoor overprikkeld raakt. Ik snap heel goed dat dat gebeurt, maar soms is het beter om hem tot rust te 'dwingen'. Inderdaad door met hem te gaan wandelen, of als je de energie niet hebt de kinderwagen in de huiskamer op een neer te hobbelen. Wij hadden een hobbeltje in de vloerbedekking wat kennelijk slaapverwekkend was, dus daar maakte ik dankbaar gebruik van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.