Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
lucie

lucie

10-07-2009 om 19:58

Winterbaby, rompers lange mouw?

Hallo
In november verwachten wij ons derde kindje. Onze vorige 2 meiden zijn geboren in juni en in maart, nu dus een heel ander jaargetijde.
Ik heb allemaal rompers met korte mouw. Is het fijn om rompers maat 50 te kopen met lange mouw of is dat in de praktijk lastig met aankleden?

En hoe krijg ik grauw gewassen rompers weer fris? in de zon hangen? Of kopen jullie dan weer nieuwe rompers en/of kleertjes?

En wat is nog meer onmisbaar in de winter bij een jonge baby behalve wat je standaard in huis moet hebben zoals kruiken ed?
Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Agnet

Agnet

10-07-2009 om 20:55

Over armpjes en rompers

Ik vond rompers met een lange mouw echt ondingen, voor ik die armpjes er in gepropt had was ik al roze aangelopen en stond het zweet op mijn rug en dan moest er ook nog een shirtje overheen. Ik vind rompers zonder mouw nog altijd het fijnst.

Je kan altijd proberen de rompers in de zon te hangen (als ie terugkomt), lukt het niet dan koop je lekker nieuwe. Ik vond overslagrompers in maatje 50 prettig in het gebruik, geen gedoe met hoofdjes, hup ding neerleggen, baby erop en drukkertjes dicht.

Jasjes zijn in mijn ogen ongeveer even erg als rompers met lange mouwen. Ik had voor mijn winterbaby een heerlijke omslagdoek, daar rolde ik hem in en dan ging hij zo de kinderwagen in. Lekker warm, baby kon doorslapen en geen gedoe met onwillige armpjes.

Wat ik wel weer veel gebruikt heb is de puckababy. Ik had een armen-maaiende baby 's nachts, die altijd ijskoude handjes had. Ik heb toen een puckababy gekocht en behalve dat hij beter ging slapen, bleven zijn handjes ook lekker warm

Wollen deken

Hoi,

Natuurlijk zet je de verwarming aan, maar voor al die momenten dat je hem/haar even uit de wagen haalt, overzet, in een koude kamer aankomt. En voor in de kar zelf.

Wol ademt, is niet te heet, en geeft ook niet de warmte door zoals katoen dat doet. Leg maar eens een wollen en katoenen dekentje op een baby en voel na een paar minuten - bij katoen kan de warmte zo door de stof heen. Fleece doet hetzelfde, maar geeft ook nog een stikkig gevoel doordat het vocht meer wordt vastgehouden.

Ik heb het wollen dekentje van mijn oudste nu alweer twee jaar uitgeleend aan een vriendin met een januarikindje. Mijn tweede is in juni geboren...

Veel plezier en geluk straks~!

Winterbaby

Mijn oudste is van oktober, dus meer een herfst- dan een winterbaby, maar ook in het begin had hij al jasjes etc. aan. Maar geen rompertjes met lange mouwen inderdaad. Zelf vind ik overslagrompertjes overigens weer ondingen, ieder zijn smaak.

Wat ik heel handig vond - overigens had mijn zoon 'm pas in maat 62 - was zo'n warm pak, eigenlijk een slaapzak met mouwen en een capuchon. Zat ook nog een gat in met een klep zodat je de gordeltjes van de maxicosi erdoor kon doen. Maar dat was echt een handig ding.
Voor als hij in de buikdrager ging had ik speciaal een broek gekocht, gewoon een dikke gevoerde broek die twee maten te groot was en die ging over de gewone broek aan. Later heeft hij een soort skipakje gekregen, was ook handig.

Als je van plan bent je baby in een buikdrager te vervoeren moet je wel jasjes en broekjes hebben. Misschien niet in maat 50 (kind mag er toch pas met 6 weken in), maar wellicht wel in maat 56. Je weet niet hoe groot je kind is - mijn dochter is nu ruim 3 maanden en nog maar 60 cm, die had bij 6 weken echt geen 62 aangekund.

Ik heb nu overigens voor nummer 2 de rompertjes inderdaad gerecycled. Op sommige kleertjes zie je inderdaad wat gelige vlekken. Ik heb alles gewassen en wat er dan nog aan vlekken op die rompertjes zit is mij eerlijk gezegd een biet. Bovendien spuugt dochter dat het een aard heeft, dus de meeste vlekken zijn nieuw

Wat onmisbaar is bij een winterbaby is een hoop geduld, als je tenminste een kind treft dat overdag het liefst op schoot of in de kinderwagen slaapt - met de wagen erop uit gaat niet zo lekker in de winter.

Succes met je zwangerschap!

Temet

femmetje

femmetje

11-07-2009 om 06:09

Hier wel.

Hoi Luci,

Ik heb een dochterje van Febr(09) en ik heb wel rompers met lange mouwen gedragen. Het waren veel al van die wikkel rompertjes.
DUs neer leggen kindje erop en wikkelen en drukken maar.
Ik had ze van de hema van badstof dus extra warm.
Ik vind ideaal (maar smaken verschillen).Ook petit beteau(schrijf je dat zo) heeft ze van die wikkel rompertjes.

Zelfs mijn Juli (2007) baby heeft toen veel rompertjes met lang mouw gedragen in het begin hij kom lastig zijn temp vast houden.

Succes met je zwangerschap!

Liefs Femmetje

mee1977

mee1977

11-07-2009 om 12:51

Wel

Hier dochter nov 2008, en ik heb wel een paar rompers met lange mouw gehad, ik vond ze juist lekker, voor die kleintjes heb je geen (tenminste ik kon ze niet vinden) echte dikke truien, dus dan vond ik het wel prettig lange mouwen romper. Zeker als ik ergens op visite ging waarvan ik wist, daar staat de verwarming niet zo hoog.

Wat ik in de winter gebruikt heb (net zoals bij al mijn kinderen) is een kinderwagen klamboe.. Voor in de december maand.. Jonge lui willen nog weleens met vuurwerk in de hoogte gooien, en zo kon er geen vuurwerk in de kinderwagen vallen.. En kon ik toch wandelen en naar de winkel.
(zal wel komen omdat ik ooit gezien heb, dat er op het dekje van een kinderwagen, vuurwerk viel, ik heb dat altijd voor willen zijn)

Rafelkap

Rafelkap

11-07-2009 om 18:50

Hier

twee winterkinderen en altijd rompertjes met korte mouwen gedragen, vaak ook zonder mouwen. Vond ik makkelijker aantrekken, baby'tjes houden helemaal niet van aankleden. Je hoeft echt niet speciaal rompertjes met lange mouwen aan te schaffen.
Kleertjes gewoon wassen en buiten ophangen, dat vind ik het meest fris (sowieso, of het nou babykleertjes zijn of niet), kans dat de zon het ook nog een beetje opbleekt (witte rompertjes met waspoeder voor witte was)
Mailotjes zijn handig. En een mutsje. Maar verder geen bijzondere dingen bij winterkinderen.
Gefeliciteerd!

Malihu

Malihu

11-07-2009 om 20:45

Hier

hadden we een december baby en wél rompers met lange mouwen. Vond ik reuze meevallen qua lastigheid met aankleden. Beeb kreeg het altijd voor mekaar om de armen onder de dekens uit te wurmen en zo bleef ze lekker warm. Ze had dan ook nooit van die steenkoude handjes die je bij sommige baby's wel eens voelt.

De eerste maanden ook nooit een jasje gebruikt. Lekker inwikkelen in een deken en dan zo de kinderwagen in.

Heb nu een april baby en vindt het nu eigenlijk lastiger om te bedenken wat die aan moet dan destijds in december.

Kiki

Kiki

12-07-2009 om 10:56

Hier ook, mijn zoontje is van februari

en ik heb altijd van die wikkelrompertjes gebruikt. Ik vond het erg prettig. Maar ik heb ook een heel koud huis.

Voor mijn oktober kind in wording ga ik ook weer rompertjes met lange mouwen kopen.

Daphne mv Jochem+Hidde

Daphne mv Jochem+Hidde

12-07-2009 om 20:43

Oxi of chloor

Hoi,

ik heb alle rompertjes gewoon even in een badje chloor gezet, worden ze weer heel mooi wit van. Daarna natuurlijk in de wasmachine, en klaar zijn ze om weer grauw te worden.
Wat ook goed helpt is vanish oxi poeder, dat vind ik ook goed werken.

Daphne

hout anne

hout anne

18-07-2009 om 14:46

Ook een november baby

Mijn zoontje is november 2008 geboren.
Ik heb wel rompertjes met lange mouwen gebruikt, eigenlijk alleen maar tot de zomer. Vond het geen probleem om ze aan te krijgen, al waren de wikkelrompertjes wel makkelijker als de gewone.
Mijn man had er wat meer moeite mee, maar dat heeft hij nu ook nog met de mouwloze, dus dat zegt niet zo veel. Ik deed er dan een katoenen truitje met lange mouwen overheen en dan bleef hij prima warm.
Verder is een maillot handig als je m in de buikdrager naar buiten wil nemen. Maillot + broek en de kleine blijft lekker warm.
Ik heb vanaf dag 1 wel een jasje gebruikt, maat 62 (mijn zoon was vrij groot, maat 58 heeft hij maar 3-4 weken aangekunt) Het jasje was in het begin wat te groot, maar daardoor gingen die armpjes er makkelijker doorheen en bleven zijn handjes lekker warm.
Wat verder nog handig is zijn 'wantjes'. Bij de hema verkopen ze die, van dun katoen. Is ideaal als je in de winter gaat wandelen, vaak liggen ze toch met de handjes boven de deken en zo blijven ze lekker warm. Onze kraamhulp vertelde dat het, als het vriest of bijna vriest echt noodzakelijk is, wil je onderkoeling van de handjes voorkomen. Maar je kan evt. ook sokjes gebruiken en die over de handjes heendoen, werkt ook prima!

Succes en heel veel plezier met je 'novemberbaby'!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.