Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Zoekend naar genoeg vocht binnen krijgen

Ik ben al weken aan het zoeken naar een goed ritme met voldoende vocht op een dag.

Als ze bijv. een potje fruit of warm eten op heeft dan wil ze een paar uur erna vaak geen fles. Geef ik minder fruit of warm eten dan is ze niet tevreden. Soms gaat het een dag wel goed maar dan de volgende dag weer niet.

Ze krijgt nu

Melk
Fruit
Brood/melk
Avond eten/melk
Melk

Sap tussendoor wil ze eigenlijk niet. Soms geef ik na het warm eten meteen de fles melk en dan gaat het er meestal wel in. Anders om een uur of 8 niet.

Als ze niet 4 flesjes totaal drinkt kan ze moeizaam poepen. Heeft ze altijd al gehad. En gaat ze veel spugen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

17-06-2013 om 20:46

Hoe oud is ze?

En drinkt ze wel water?

Wat helpt is een bekertje geven in bad, zonder zeep in het bad. Zelf een soort tuitbeker geven, of juist een echte beker (hangt van kind af). En je kunt ook wat meer vocht verwerken in het eten.

Tasja123

Tasja123

17-06-2013 om 22:47 Topicstarter

Leeftijd

Ze is 8 maanden. Ze drinkt alleen melk. Af en toe wel sap maar meestal weigert ze.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Zelf

Je gaat er in principe vanuit dat een baby zelf een goed dorstgevoel heeft. Genoeg is gewoon genoeg. Zo lang ze blijven plassen en alert blijven als ze wakker zijn laat je dat met rust. Genoeg drinken aanbieden en in die potjes zit ook vocht.

Poepen

Je kunt altijd een beetje olijfolie toevoegen aan een fles melk als poepen een probleem is. Ik zou overigens ook meer vers fruit in stukjes en groente, aardappelen en vlees in stukjes aanbieden dan potjes. Meer vezels stimuleert ook de stoelgang.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.