Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
elsje78

elsje78

08-02-2010 om 21:15

Zoontje 4,5 mnd krijst 's avonds

hoi

Wie herkent dit: Zoontje is 4,5 maand, 's nachts en overdag gaat het slapen prima, maar 's avonds tussen 7 en 9 is het werkelijk drama. Hij krijst de hele boel bij elkaar. Zodra ik hem oppak is het over.

Hij is al weken erg verkouden, zit erg vol in zijn neus en hoest slijm op. Zou dat hem dan vooral dan dwars zitten?
Hij heeft losec gehad tegen reflux, sinds een maand mee gestopt, maar ik kan me niet voorstellen eigenlijk dat hij daar alleen 's avonds last van heeft...

Toch nog maar een keer in oren laten kijken? Al paar keer gedaan maar was steeds niet ontstoken.

groetjes Elske

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

09-02-2010 om 20:46

Elske

Ik zou zeker nog eens nagaan of de reflux een rol speelt gezien zijn geschiedenis.
Maar ik had dit ook met mijn zoon (nu bijna 6) op die leeftijd en toen was er niets medisch aan de hand. Bij hem was het oververmoeidheid doordat we nog niet doorhadden dat hij op tijd naar bed moest en dat zijn overdreven opgewondenheid juist betekende dat hij moe was ipv. nog heel wakker en fris. Met een vaste bedtijd, een avondritueeltje en een paar avonden in bed laten + elke 10 minuten erheen is het toen vrij snel overgegaan. Maar ja, dit doe je misschien allang.
Dochter (nu 2,5) heb ik overigens altijd gewoon op schoot genomen bij huilen, maar die kon daar dan ook tegen zonder steeds meer door het dolle te raken. Of dat bij zoon ook had gewerkt weet ik niet (ik geloofde toen nog in dat laten-huilen verhaal).
Kortom ik weet niet wat precies de aanpak zou moeten zijn, dat hangt van je kind af, maar het zou eventueel wel gewoon een niet-medisch iets kunnen zijn zoals moeheid.

elsje78

elsje78

11-02-2010 om 12:45

Hoi

Bedankt voor de reacties!

Het lijkt erop dat hij een combinatie van de verkoudheid en afreageren van de dag heeft op die tijd. Hij is zo verkouden en daar snel van streek van en daarnaast is hij erg onrustig om die tijd, ik denk zelf nu dat het beetje afreageren is. Zijn derde dutje heb ik ingekort, zodat hij wel moe genoeg is om te slapen, maar niet te moe. Maar ook overdag heeft hij soms last van al dat slijm in zijn neus en luchtwegen.

Als het na het weekend niet beter gaat laat ik nog even een keer kijken en luisteren want dan is het de zesde week dat hij slijm ophoest, dat is toch wel heel lang!

Hij spuugt de hele dag wel wat op, en huilt daar niet bij, dus reflux lijkt me niet. Die medicijnen kreeg hij toen omdat hij de hele dag en nacht krijste en hielpen toen ook al niet. (hij bleek een hele zware vorm van koemelkallergie te hebben later)

Denk dat het tijd wordt voor het zonnetje buiten...

groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.