Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Esther Barber

Esther Barber

03-12-2008 om 08:18

Zuigbehoefte tijdens eten van lepeltje

Mijn dochter is nu 6 maanden en ik ben sinds een week begonnen om rijstepap te geven. Maar telkens wanneer ik haar een hapje geef, steekt ze meteen haar hand of duim in haar mond om te zuigen (of ze begint aan mijn arm te zuigen). Het lijkt alsof ze wil zuigen ipv happen en doorslikken. Hierdoor krijgt ze maar de helft van de rijstepap binnen (de helft valt er weer uit). Wat kan ik hieraan doen ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik denk

dat ze gewoon nog even onder de knie moet krijgen hoe je van een lepeltje eet. Dat valt vast niet mee als je gewend bent aan een flesje of mama's borst. Gewoon doorgaan dus, tot ze het wel gewend is. Suc6!

Hier ook

Mijn oudste heeft dit in het begin ook gedaan. Als ze dan een hap in haar mond had, ging ze op haar duim/vinger zuigen. Terwijl ze anders nooit duimde ofzo. Waarschijnlijk wist ze anders niet hoe ze het weg moest krijgen ofzo.... ik weet het ook niet.

Hier ook

Mijn dochtertje is nu bijna 11 maand en doet het nog steeds, erg lastig om de volgende hap er dan in te krijgen . Ze eet trouwens wel alles op, er valt niets weg.
Moet zeggen dat ze wel fanatiek duimster is.
groet krik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.