Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Anoniem

Anoniem

01-09-2013 om 20:57

Fles oefenen/geven tijdens vakantie

Dag mede-ouders,

Ik geef mijn zoontje van ruim vijf maanden borstvoeding op verzoek. Vanaf een week of zes ben ik begonnen met dagelijks wat gekolfde melk drinken uit een flesje, dit omdat mijn oudste de fles weigerde en dat veel stress gaf.
Maar goed, jongste drinkt tijdens de dagen op het kdv prima uit de fles. Geen probleem dus.

Nu gaan we op korte termijn drie weken op vakantie. Heerlijk, hoef dus niet te kolven en aangezien zoon geen andere dingen drinkt dan melk, krijgt hij ook geen flesje.
Maar, kan hij op deze leeftijd het drinken uit de fles nog verleren? Is het raadzaam om hem bijvoorbeeld elke dag wat water uit de fles te laten drinken zonder dat dit leidt tot veel productieverlies?

Hoor graag hoe jullie hierover denken!
Maanve

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Zekerheid

Voor de zekerheid zou ik toch maar een flesje op een dag laten geven door je man.
Zoon hier was vanaf zijn geboorte gewend aan borst en fles. Kreeg vaak venkelthee vanwege buikpijn. Dat ging goed op de opvang. Dochter kreeg uitsluitend borst en was niet aan de fles te krijgen. Dat gaf nogal wat commotie op de opvang.
Kan best dat je dochter het wel accepteert maar als je de fles in het systeem hebt zou ik voor de zekerheid toch maar vasthouden aan blijven oefenen. Beter mee verlegen dan om verlegen achteraf.

Tenzij je zoon extreem ondergewicht heeft lijkt me een flesje water geen probleem. Dan krijgt hij gewoon weer eerder honger.

Elx

Elx

03-09-2013 om 12:03

Verleren kan

Onze dochter hebben we toen ze een aantal maanden oud was, uit de fles laten drinken met bv. Geen probleem, kat in t bakkie dachten we. Een tijdje geen fles gegeven, want was niet nodig. Een paar maanden later, ik een avondje weg, bv in fles van papa, ze moest er niks van hebben. We zijn weer gaan oefenen, maar t is nooit meer goed gekomen. Was geen super drama voor mij. Ik werkte niet en als ik weg ging, was dat maar voor een paar uurtjes, dus even bv geven voordat je wegging.

En ze begon toen ook meer andere dingen te eten en door te slapen, dus oppas redde zich wel zonder fles.

Jouw baby is 5 maanden, dus als ze t verleert, is dat denk ik niet zo'n ramp. Het lijkt mij meer gedoe om met flesjes te zeulen op je vakantie. En daarbij komt, dat als mij dochter wist dat ik in de buurt was, ze de fles echt niet dronk. Vers van de tap is blijkbaar toch echt lekkerder

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Weer terug!

Hallo Elx en AnneJ, nog bedankt voor jullie reacties. Reageren voor de vakantie was door alle vakantiestress en het offline gaan van het forum niet mogelijk. Inmiddels zijn we op vakantie geweest, hebben we zoon daar spaarzaam wat uit een flesje laten drinken, en gaat het drinken uit de fles thuis ook weer prima. Opgelost dus! Maanve

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.