Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Hoelang in box

Ik heb een zoontje van 6 maanden en vraag me af hoelang baby'tjes van ongeveer dezelfde leeftijd zichzelf kunnen vermaken in de box. Hoelang liggen jullie kindjes zelf in de box????

Pilar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Als ik mij goed herinner

Kon mijn zoon zich destijds helemaal niet 'zelf vermaken', niet in de box en ook niet ergens anders. Tenminste, soms had je mazzel en was hij een paar minuutjes ergens mee bezig, maar meestal werkte het alleen goed als je er zelf naast zat.
In mijn herinnering heb ik die box vooral gebruikt als plek om meneertje veilig te stallen als ik de deur open moest doen oid. Ik kan me niet herinneren dat ik hem ooit rustig in de box kon laten spelen voor de tijd die ik nodig had om bijvoorbeeld het avondeten te koken (en dan heb ik het niet over een driegangenmenu).

Groeten,

Temet

Jet Burg

Jet Burg

05-05-2009 om 08:44

Volgens mij

kon mijn zoon zich wel een tijd vermaken in de box, van een kwartier tot een half uur. Maar een half uur is wel lang hoor. Hij vond de box tot en met 2 jaar erg leuk.
Ik wisselde ook af met op de grond spelen, kleed neerleggen, zo`n speelrek boven hem en ik hoorde hem een kwartier niet. (vaak lag ik ernaast om even met mijn laptop hier op het forum te kijken, haha, vond hij helemaal prachtig)

Dees 68

Dees 68

05-05-2009 om 19:01

Hier ook maximaal een kwartiertje

En ik wissel af met liggen op een speelkleed op de grond, op schoot zitten, in de babyschommel en sinds vandaag in de Jumperoo.
De Jumperoo en spelen op de grond zijn duidelijk zijn favorieten. Maar ook dat houdt hij nooit langer dan een half uurtje vol.

Pilar

Pilar

06-05-2009 om 09:49 Topicstarter

Thanks: hoop op meer reacties....

Oke, dank jullie. Hoop nog meer ervaringen te horen, maar het klink alsof mijn mannetje 'normaal' is. Ik dacht dat ie zoooo kort zichzelf kon vermaken, elke keer maar 20 minuutjes ofzo, maar dat blijkt toch redelijk te zijn als ik het zo lees. Ik wissel ook af hoor, maar vind het soms gewoon zwaar dat ik niet even gewoon een half uurtje door kan werken, of lezen of weet ik wat als meneertje wakker is. MAar kennelijk stel ik te hoge eisen.
Dees wat is een jumperoo????? Ben erg benieuwd....

Pilar

Dees 68

Dees 68

06-05-2009 om 19:20

Jumperoo

Hoi Pilar,

Een jumperoo is een soort zitje aan elastieken, waarmee S op en neer kan wippen en kan ronddraaien. Hij vindt het helemaal geweldig en gaat helemaal uit zijn dak als hij erin zit. Dat ziet er superleuk uit en een vriendin van me zei gisteren: het is net Walibi-world.

Type maar eens Jumperoo in op Marktplaats, dan zie je vanzelf wel wat ik bedoel.

Ik hou vaker de volgorde box, speelmat en jumperoo of swing aan, dat geeft me dan toch weer zo'n uurtje de tijd om iets voor mezelf te doen, terwijl ik S met een half oog in de gaten hou.
En bovendien: er staat nergens geschreven dat het verboden is om je kind even 10 minuten in de box te laten huilen als je je klusje af wilt maken. Dus dat doe ik ook incindenteel wel eens als ik perse iets af moet maken (de was ofzo...). Soms kan dat dus gewoon niet anders, anders kom je namelijk nergens aan toe.

Kwartiertje

...tot 20 minuten is mijn kleine M zichzelf aan het vermaken. Hetzij op zijn speelkleed, hetzij in de box, hetzij in zijn jumper.
Vaak moet ik dan wel in zich zijn of regelmatig langskomen kijken en wat van me laten horen. Sporadisch houdt ie het langer uit, en ligt ie vaak op zijn buik gewoon wat aan zijn speen te sabbelen als ik kijk hoe het gaat. Vraag me dan wel eens af of ie wel wakker is of met open ogen in dromenland verkeerd, haha.
Filmpje in zijn jumper (een van de eerste keren, hij twijfelt of ie het nou leuk vindt of niet ):
http://picasaweb.google.nl/www.onslog.nl/Filmpjes#5323631359748819490

Groetjes,
Sprinkel

zon

zon

07-05-2009 om 20:47

Niet in de box

Ons zoontje ligt vanaf 5 maand niet meer in de box. Sinds die tijd ligt hij op een groot kleed op de grond waar hij (8 maand) inmiddels niet meer op blijft liggen. Ik vind het voor mijn zoontje erg fijn zonder box en mis hem bijna nooit. Om toch je vraag enigzins te beantwoorden; hij speelde met een maand of 6 denk ik maximaal een uurtje achter elkaar op de grond. Nu zou hij het wel iets langer kunnen volhouden maar meestal wissel ik eet, speel en wandel momenten zo af dat hij niet echt langer dan die tijd achter elkaar aan het spelen is. In totaal ligt hij wel behoorlijk wat tijd op de grond te spelen. Tijdens eet momenten zit hij in zijn stoel, af en toe even op schoot en soms zijn we weg. De overige tijd speelt hij op de grond.

Jakiro

Jakiro

08-05-2009 om 00:29

Totdat ze er uit klommen

Zoals in de titel staat.
Ze hebben zich altijd opperbest vermaakt in de box én erbuiten.
Dus al naar gelang de situatie zaten ze erin of eruit.
Onder mijn vorige nick heb ik ooit wel vreselijke verhalen vertaald over hoe het ging als ze eruit waren, dus ik had ze graag in de box
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.