Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

voor mijn kleinkind

Ik kijk naar je foto's elke dag weer, omdat je een deel van ons bent en ik je mis.
Ik zie hoe je vader knokt en huilt, dat hij je vaker moet missen dan hij zou willen.
Zijn verdriet en frustratie maakt me klein en machteloos, want wat kan ik als oma doen ...
Ik loop door de winkels en zie de nieuwste kleertjes en spulletjes hangen, blije mensen die wel iets uitzoeken voor een nieuw kindje in hun familie of vriendenkring, maar ik loop door.
Het heeft geen zin, ik ben zelfs alweer spulletjes aan het verkopen die ik voor je had gekocht, dat doet pijn, maar ik blijf hoop houden.
Hoop dat er toch een moment komt dat ik je weer kan zien, kan vasthouden en knuffelen. Dat ik je vader weer zie stralen en trots verteld hoe jij je hebt ontwikkeld. 
Hoop dat het moment aanbreekt dat er een eerlijke en normale verdeling gaat komen in de omgang met je vader en met ons als jou familie.
Maar helaas tot nu toe wil je moeder niet echt meewerken, je houden in haar kringetje en is er weinig ruimte voor je vader en je familie.
Ik ben je oma, ook al voelt het niet zo, ik mis je, ik mis je steeds meer en voel hoe jou vader vol zit van verdriet

Als in deze tijd er geen coouderschap geregeld kan worden bij een rechter, want dat is de norm en zelf bij vechtscheidingen moet er meer aan de hand zijn wil de rechter dat niet toekennen. Vooral heel sneu voor het kind.

wat verdrietig 

ik begrijp die moeder wel. Begin eens met normaal met elkaar om te gaan ipv te zeggen 'je moeder werkt niet echt mee' Die wil ook alleen maar het beste voor haar kind. 

Ach Romy, wat verdrietig. Is de erkenning al wel geregeld of houdt ze dat nog tegen? 

Wat heeft de vader gedaan, dat de moeder heeft besloten dat omgang met hem een slecht idee is? 

Ach, wat jammer! Je andere draadje eindigde zo positief!

Ookal heeft ieder verhaal twee kanten.. sterkte, dit moet pijn doen.

Lees even in jongvolwassenen het draadje van Romi-1997 voordat je oordeelt. Het gaat hier om een jonge moeder die eerst aangaf dat ze zwanger was van zoon van Romi, maar vervolgens alle contacten afhield terwijl zoon wel een rol wilde spelen in het leven van  het kind.

Ach Romy, wat verdrietig voor je zoon, voor jou en ook voor het kleine meiske.

Een link naar de draad waar duizendpoot het over had: 

https://www.ouders.nl/forum/7-jongvolwassen/help-zoon-wordt-vaderhysterische-as-moeder?page=17#522

Heel eerlijk gezegd to, ik snap wel waarom dat meisje geen contact wil. Tijdens de zwangerschap had zij gezondheidsproblemen en heeft je zoon haar een abortus aangeraden terwijl zij dat niet wilde. Die problemen wanneer zij daarover contact zocht met je zoon, waar jij bij was werden weggewuifd als irrelevant, je zoon had rust nodig. Zij was ziek tijdens de zwangerscjhap maar voor je zoon was het allemaal te zwaar. 

Je zoon wilde het kind niet erkennen. Ik snap best dat jij van het kindje houdt, maar die moeder wordt zowel tijdens de zwangerschap en na de bevalling gemarginaliseerd tot een vervelend onstabiel persoon die niet ter zake doet. Zolang je zoon het engeltje en de perfecte zaaddonor is in dit verhaal die geen kwaad kan doen en zij gemarginaliseerd tot degene die geworpen heeft (ipv een jonge vrouw van vlees en bloed) snap ik best dat zij geen contact wil. 

Dat er een dna test nodig was doet niet terzake, je zoon had zelf ook casual contact met haar en geen afspraken over een vaste relatie. Het is geen valse sloerie die hem er in heeft geluisd omdat zij meerdere contacten had en door de prikpil zwanger is geraakt. Dit is nu eenmaal het risico van vrijvlijvende seks. 

Laat je zoon eerst maar eens verantwoordelijkheid nemen, zoals erkennen en alimentatie betalen en dat meisje weer erkennen als een mens (ipv als bedriegster) die ook ter zake doet en dan kan er wel weer eens verder gekeken worden naar:'rechten op contact'. Dat meisje heeft tijdens die hele zwangerschap niets aan jullie gehad, jullie waren alleen een extra stressfactor. Omgangregeling moest rekening houden met zijn onregelmatige werktijden. Andere ouders brengen hun kind ook naar de opvang wanneer zij moeten werken, waarom zou je zoon het kindje alleen op niet werkdagen kunnen opvangen?

hmm, viva-amber, ik denk niet dat jij het hele draadje gelezen hebt. Dan weet je ook dat zoon niks anders wil dan erkenning als vader, want dat geeft hem ook (omgangs-) rechten. Dat daar alimentatie tegenover zou kunnen staan is iets wat hij heus wel weet.  
Dan had je ook kunnen lezen dat hij via een advocaat een vaderschaptest heeft moeten afdwingen.
Niet het belang van moeder moet voorop staan, maar het belang van het kind. En in dit geval is het een vader die heel graag een rol spelen in het leven van kind, maar moeder niet meewerkt. Dus nee, met rust laten is denk ik niet de juiste optie, want dat is precies wat moeder wil; geen contact van vader met zijn kind.

Niet vanaf het begin, ik ben nu op pagina 8. Dat meisje heeft ook nog ambulante begeleiding lees ik, is dus een kwetsbaar iemand. Zou mogelijk ook nog in een instelling gaan wonen. Ik zou maar eens beginnen met alimentatie betalen en hulp vragen via veilig thuis tbv gesprekken om te komen tot bezoek. De baby is amper 6 maanden oud en hoort voorlopig bij zijn moeder. Daar een veilige omgeving creeren lijkt mij al lastig genoeg zonder een eisende oma. 

Viva-amber schreef op 16-07-2021 om 12:55:

Wat heeft de vader gedaan, dat de moeder heeft besloten dat omgang met hem een slecht idee is?

De rechter heeft dat dan ook zo beslist.

Ik wens jou en je zoon heel veel sterkte Romi en haal je schouders op over de mensen. Als het niet volgens het spoorboekje gaat is er altijd speculatie en commentaar. Blijkbaar zit dat in de mens.

Zou je niet juist beter wat minder de schouders op kunnen halen over de mensen? Blijkbaar is er een heel traject aan vooraf gegaan, maar TO wil iets waarvoor ze een ander, in dit geval de moeder van het kindje, in haar kamp nodig heeft. Dan is het wellicht slim om te kijken wat die ander nodig heeft om tot een voor beide partijen acceptabele oplossing te komen.  De moeder wegzetten als iemand waar je je schouders over moet ophalen lijkt me weinig behulpzaam. 

Reageer op dit bericht

Je bent niet aangemeld, heb je al een account? Meld je dan aan via de onderstaande knop.

Aanmelden