Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Aankleden en verschonen 3 jarige

De afgelopen maanden word het steeds lastiger om normaal nieuwe kleertjes aan te doen of een schone luier bij onze 3 jarige peuterpuber.
Onze jongste dame verzet zich met alle ledematen, krabt, schopt en slaat en duwt zich overal tegen af met haar voeten en armen als ze verschoont of om gekleed moet worden. Maakt niet uit welke kleertjes ik geef of welk moment van de dag.
Blote billen of onderbroek wil ze ook niet en zelf omkleden en verschonen wil ze ook niet of geeft het meteen op en gooit het kledingstuk met een boog op de grond.... het zal vast een fase zijn maar ben gerust een half uur bezig met haar.
Ze raakt vrijwel meteen overstuur als ze merkt dat het tijd is om kleertjes aan te doen of ze haar luier vol heeft, maar waarom?
Ik kan rustig blijven en haar kalmeren, soms lukt het, maar meestal zodra ik weer duidelijk maak dat ze nu toch echt kleren aan moet barst de bom weer los...
Ik zit met de handen in het haar want ik kom zo ook regelmatig te laat en mijn handen/armen doen ook steeds meer pijn (peesschede die overbelast is) dus haar een beetje tegenhouden word ook lastiger

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-08-2018 om 15:18

Tja

Dan gaat ze toch gewoon in haar blootje mee?
Mijn ervaring is dst je niet in discussie moet gaan met een peuterpuber.

Haha!

Inderdaad! Ik heug me ineens een voorval dat dochter ook niet wilde aankleden maar we moesten zoon naar school brengen en dan naar mijn werk.
Dus ik raapte kleding en dochter bij elkaar en zette haar op de stoep voor de deur en ging mijn fiets pakken.
Buiten ging het aankleden ineens als een zonnetje.
Later ook nog wel eens gedoe maar dat was te voorkomen door het 's avonds eerst samen uit te zoeken en klaar te leggen.

Minimie

Minimie

18-08-2018 om 19:34 Topicstarter

Eens proberen

Misschien is het inderdaad een manier... al is het op blote voeten naar school gaan bijv onmogelijk, gezien er bijna altijd wel ergens glas ligt. Dan gelijk eens kijken of ze dan maar meteen op het potje gaat. Scheelt me paar keren per dag strijd en kleertjes van te voren klaar leggen helpt niet. Het gaat er meer om het feit dat ze iets móet denk ik.
Heerlijk zo een eigen willetje maar soms...

vlinder72

vlinder72

18-08-2018 om 20:17

Hier ook

Op blote voeten. Met twee verschillende laarzen aan. In een pyjamabroek. Met een zwembril en snorkel op.

Op een gegeven moment was ik het zo zat dan maar geen gedoe en hop zo mee.

Het is weer goed gekomen. Ze kleden zich tegenwoordig allevier netjes aan.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

18-08-2018 om 20:42

Hier andersom

Hier ging het vaak andersom. Dochter weigerde als peuter haar kleren uit te trekken om naar bed te gaan. Was echt een machtdingetje.
In eerste instantie maakte ik daar wel een punt van, maar toen leerde ik hier “ pick your battles”. Daar werd ik een stuk relaxter van
Toen ik het eenmaal prima vond dat ze met kleren en schoenen ging slapen was de lol er snel vanaf

Blote voeten

Kan ook hoor, zodra ze buiten lopen is het toch niet fijn, of krijgen ze zoveel opmerkingen van anderen dat ze toch wel schoenen aan doen.

Wel altijd schoenen en kleren meenemen en echt volhouden!

Teuntje

Teuntje

21-08-2018 om 18:48

Herkenbaar

die snorkel en duikbril vlinder! Zoon is hier als kleuter wel eens met zwemvliezen aan meegeweest. Wilde hij de avond ervoor al niet uitdoen dus had er ook mee in bed gelegen. Heerlijk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.