Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Bang voor de glasbak

Hallo,
Mijn peuter van 2,5 is altijd vrij angstig. De laatste tijd reageert hij echter heel heftig als de glasbak geleegd wordt, op woensdag aan het begin van zijn middagslaapje. Resultaat: hij schrikt, wil niet meer slapen en 's avonds zit ik met een kind dat veel te moe is en zichzelf in de weg zit.
Op maandag en dinsdag slaapt hij namelijk ook niet overdag, omdat hij op het kdv niet wil slapen.
Ik pieker me suf over hoe ik dit kan oplossen. Al gedaan: raam dicht (hij hoort het nog steeds), later in bed (maar ze komen niet op een vaste tijd), praten over de glasbak, kijken bij de glasbak. Iemand?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

09-12-2009 om 19:03

Muziekje

Misschien een idee om een muziekje (cd) aan te zetten als ie moet gaan slapen? Dat neemt denk ik de scherpte van het glasgerinkel wel weg. Of anders laten slapen aan de andere kant van het huis (als dat kan)?

Maar de angst voor de herrie op zich......mijn 8-jarige heeft het nog steeds (heel herkenbaar dus). Ook mijn jongste heeft het, die wordt altijd wakker als het regent (hebben we hier nooooooit last van :-s ).

desi

desi

10-12-2009 om 21:09 Topicstarter

Stil en donker...

..en anders gaat ie niet slapen. Dus een muziekje gaat denk ik niet lukken. Vandaag een filmpje op youtube gezocht, van het legen van een glasbak. De eerste keer was leuk, hij was verrast dat het geluid daar vandaan kwam. Daarna wilde hij het zelf nog een keer zien, maar toen raakte hij toch vreselijk in paniek. Ik ben bang dat ik het nu alleen maar erger heb gemaakt

Massi Nissa

Massi Nissa

11-12-2009 om 20:44

Gek he?

Wat kunnen ze onredelijk bang zijn voor bepaalde dingen, he? Ik sta er ook versteld van. Vandaag tilde ik mijn dochter in de badkuip om haar even snel te douchen en ze begon te krijsen. Wat bleek? Er lagen rode pluisjes in de badkuip (van een nieuwe handdoek die man net had gebruikt). Ze stond te rillen van ellende. Pas toen ik de pluisjes had weggespoeld, bedaarde ze. Uitleggen hielp helemaal niet, ze wilde niets horen over een handdoek. Ze wilde die pluisjes weg hebben en wel nu.
Ik zat te denken, kan je zoontje niet op de glasbak-middagen in een andere kamer slapen?
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.