Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kersen

Kersen

20-01-2009 om 14:15

Bijna 3, nog niet zindelijk

mijn zoontje wordt in april 3. Hij toont dan ook geen enkel interesse in het potje of de wc.
Als ie gepoept of geplast heeft, zeg ie wel kaka en wil een schone luier aan. Maar als we hem op de pot proberen te zetten, dan wil hij er niets van weten, ook niet op de wc.
Wij hebben de pot in de wc gezet, zodat hij er aan vertrouwd raakt, en hebben ook een verkleiner voor de wc-bril.
Op het consultatieburo zeggen ze dat hij helemaal niet te laat is, maar volgens mij toch wel.
Komt het nou vanzelf dat ze op een dag aangeven dat ze naar de wc willen?
Wij pushen hem niet, we vragen wel elke keer of hij op de wc/pot wil. Wij hebben ook geprobeerd met belonen, maar dat snapte hij niet.
Ik weet het niet hoe ik hem van de luiers af krijg!
Tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

20-01-2009 om 15:23

Cb gelijk

Een kind is gemiddeld pas tussen zijn derde en vierde jaar overdag zindelijk. ’s Nachts blijven kindjes over het algemeen pas droog tussen hun vijfde en zevende jaar.

Dus in dit geval laat het even rusten, zet 'm er wel af en toe op. Maar er is echt nog niets aan de hand.

groet,
Angela

dc

dc

20-01-2009 om 21:37

Hier ook hoor

Mijn oudste wordt 3 in maart en wil ook nog niet. Ik ga me er echt nog niet druk over maken.

En hier ook,

Dochter had geen interesse en deed heel af en toe wat op het potje, per ongeluk. Toen ze 3 jaar en 3 maanden was was ze van het ene op het andere moment zindelijk (zondag 18 september om half 12).

Is normaal

Volgens mij zijn de meeste kinderen onder de 3 nog niet zindelijk. Die van van mij destijds niet in ieder geval. Wacht gewoon nog een tijdje, probeer het af en toe, en op een gegeven moment valt het kwartje echt wel hoor!
Zoon begon met zindelijk worden met 3 jaar en 4-5 maanden, dochter een maandje of 2 vroeger.

Caroro

Linda99

Linda99

21-01-2009 om 11:09

Jep

Hier ook nog geen zindelijk kind (morgen 3) helaas. Oudste was het al wel met 2,5 jaar maar die was er verbazingwekkend snel mee.

Kersen

Kersen

21-01-2009 om 12:58

Oh gelukkig

ik ben blij te lezen dat het wel normaal is.
Dan maar nog even luiers verschonen...
Ik zal me niet echt druk over maken en maar afwachten.
Bedankt voor jullie reacties

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.