Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Jackie

Jackie

13-07-2018 om 14:13

Blote billen methode (zindelijkheid)

Omdat ik het andere draadje over luiers niet wil vervuilen wil ik mijn vraag hier stellen: wie heeft de 'blote billen mehode' geprobeerd als zindelijkheidstraining? Het hoeft natuurlijk niet perse met blote billen, zonder luier met alleen een (oefen)onderbroek kan ook. Hoe is dat gegaan? Hoe reageerde je kind als het moest plassen of poepen, liet hij/zij het eerst gewoon lopen en was het daarna schrikken?

Triva

Triva

13-07-2018 om 19:19

kweenie

Ik vond het potje van oudste toen jongste 2 jaar en 9 mnd was, ik zette het in de kamer op donderdagochtend, hij pieste 1x de vloer onder op donderdagmiddag en 1x op zondag en hij was droog. Poepen ging ook op de wc en hij was ook vrijwel meteen 's nachts zindelijk. Oudste was op dat moment niet eens 's nachts zindelijk.

Ik ben van mening dat als je het juiste moment pakt een kind met elke methode droog kan worden.

kilo

kilo

13-07-2018 om 19:49

schoonzusje

Schoonzusje deed een onderbroek tussen de billen en luier. Toch een naar nat gevoel als je de boel liet lopen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

13-07-2018 om 19:56

Nee

Ik heb ze hier gewoon geen luier aangetrokken. Bij oudste voor het eerst toen ze 2,5 was, maar die hield het dan gewoon op tot haar middagslaapje en plaste dan gelijk haar luier vol. Paar maanden later heb ik haar maar op het potje gedwongen, door haar een Barbie te beloven. Bij jongste was het raak bij poging drie. De eerste twee keren had ze zes ongelukjes per dag en ben ik er weer mee gestopt. Wekenlang ‘trainen’ vind ik zielig, ook voor mezelf.

Sas

Sas

13-07-2018 om 20:23

Hier werkte de blote billen methode uitstekend

Oudste had al eens haar plas laten lopen in de badkamer, toen het bad alvast aanstond. Vanaf toen werd er een potje bij gezet, met veel applaus als ze daarin plaste. Ze was toen ruim 1,5 jaar. Ook in de ochtend ging ze op het potje, als haar nachtluier nog niet doorweekt was.
Toen ze bijna 2 was, is ze in haar blote billen gaan lopen. Niet voor de training maar omdat ze zoveel last had van luieruitslag. Per keer op het potje plassen was een kruidnoot, poepen was een dropje. Binnen een week was ze overdag zindelijk.

Jongste werd ook zindelijk rond zijn 2e. Bij hem ging de luier uit tijdens een kampeervakantie met mooi weer. Bij hem net zoiets als bij Phryne Fisher, hij wilde niet plassen in het potje. Hij wilde wel graag de beloning. Maar ja, als je toch buiten bent, dan kun je heel lang wachten (als ouder en kind) tot er niets anders op zit dan te plassen. En als je dan toch moet plassen, dan kun je dat beter op het potje doen. Na die eerste keer was hij heel snel zindelijk. Hij moest alleen door de barrière heen om het plassen toe te laten. Het ophouden van de plas bleek hij al lang te beheersen.

Jackie

Jackie

14-07-2018 om 11:24

kilo

Daar moet je ook maar op komen.. Scheelt een hoop schoonmaakwerk! En heeft het gewerkt?

Moeder

Moeder

15-07-2018 om 06:41

Bijna 3

Ik had geen zin in "trainen". Toen ze bijna 3 was zijn we samen een hele mooie onderbroek gaan kopen en daar was ze zo trots op dat ze helemaal nooit meer een luier wilde en hoefde. Het overstappen naar andere onderbroeken was ook geen probleem gelukkig Na een paar weken hoefde 's nachts opnemen ook niet meer.

vlinder72

vlinder72

15-07-2018 om 08:59

Trainen

Mijn kinderen deden niet aan trainen. Op een potje plassen op gezette tijden daar deden ze niet aan. Echt kansloze actie.

Bij drie van de vier hebben wij zo rond hun derde verjaardag de luier uitgedaan. Alle drie waren ze binnen een paar dagen zindelijk. De derde zei zelf dat hij geen luier meer om wou. Hij was toen ook bijna drie jaar.

Elvira

Elvira

21-07-2018 om 09:31

Kinderen bepalen hetzelf wel

En de een doet is vroeg en de ander is laat. Het excuus van ouders dat het komt door de kwaliteit van de luiers is gewoon onzin. Een volle plasluier zit echt niet comfortabel (en dat kan ik uit eigen ervaring vertellen). Vroeger waren er gewoon geen grotere luiers, maar dat nam niet weg dat er kinderen waren die het dagelijks in hun broek deden. Dat die luiers er nu zijn bied vooral voor ouders en kind rust, dat het niet zo erg is, om niet zindelijk te zijn.
Kinderen moeten het echt zelf doen, en het enige wat je kan doen is toekijken, motiveren als het goed gaat en wassen als het slecht gaat. Lukt het niet binnen een week, doe dan weer even een maandje luiers en probeer het daarna weer.

Jackie

Jackie

31-07-2018 om 20:36

weet het even niet

We hebben het nu 2 weken geprobeerd en hij plast steeds én in het potje maar ook tussendoor in zn broek, in bed of gewoon tijdens het aankleden. Je ziet 'm dan echt kijken naar z'n plasser en moeite doen om expres te plassen. We hebben ook dagen waarop het goed gaat en hij bijna alles in het potje doet en tussendoor droog blijft. Ik wil best een maandje weer luiers gebruiken maar luiers trekt hij zelf steeds uit (dit deed hij al langer en was aanleiding tot introductie potje), hij wil ze niet en vindt bloot zijn heerlijk.
Alleen voor en grote boodschap wacht hij op zijn luier (behalve een keer toen er in de hoek van de kamer een drol lag). Ik weet niet zo goed hoe ik nu verder moet, hij is er blijkbaar nog niet klaar voor maar luiers vindt hij ook niks. Iemand tips? Hij kan nog niet heel goed praten dus beloningen beloven werkt niet echt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.