Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Eva

Eva

23-08-2013 om 12:35

Cadeau meisje (3 jaar)

Omdat jullie altijd met geweldige suggesties komen maar weer even de vraag:

wat zouden jullie aan een meisje geven dat 3 jaar wordt?

Mag tussen de ca. 10 en 25 euro kosten (mag als het een echte aanrader is natuurlijk ook goedkoper, doe ik evt. meer cadeautjes of voor erbij).

Ik ben benieuwd. Alvast bedankt.

Yaron

Yaron

23-08-2013 om 12:43

Ideeën

Hier een groot succesrijk drie-jarigen: play doh klei met accessoires, Playmobil, Barbies, Piny Pon, verkleedkleren met vleugels, tiara's en toverstaf, een mooi voorleesboek, zoals Floddertje. Ik vind het zelf nog niet zo moeilijk op deze leeftijd, ze vinden vaak alles nog wel leuk.

Yaron

Yaron

23-08-2013 om 12:44

Succes bij

De Ipad maakt er iets anders van..

Zo veel

rieten poppenwagen van hout met stoffen bekleding. Tent of indianentent om in te spelen in de tuin of in de woonkamer. Gasfornuisje met spullen. Lego of playmobil. Dozen met alle soorten kleurtjes of knutseldozen met verf, kleurboeken, prentenboeken, luisterboeken

Rafelkap

Rafelkap

23-08-2013 om 13:51

Dvd

De dvd van Knofje vind ik leuker dan het boek
Verder: iets om te knutselen:een grote emmer playmais, of een boek (prentenboek: waar is de taart of een prachtig voorleesboek waar ze de komende jaren mee vooruit kan: alle verhalen van kikker en pad van Arnold Lobel).

Als voorgangers

Een speeltentje is een goede investering, maar misschien te duur. En Play Doh was hier lang een enorm succes. Dochter is nu, met 4,5, wel een beetje uitgekleid maar het was echt heel lang een tophit.

En bij twijfel een boek. Er zijn zoveel leuke (prenten)boeken te koop...

Groeten

Temet

Sneeuwitje

Sneeuwitje

23-08-2013 om 19:54

Ja hoor

Inderdaad de al genoemde dingen. Binnen jouw genoemde budget kan een speeltentje trouwens prima (hema, 16.50; Ikea, 14.95, die hebben wij de circustent en die vinden ze heel leuk en kan je ook nog redelijk inklappen).

En wat hier verder een succes is: voorleesboeken, verkleedkleding (was dat al genoemd?), een leuke cd, klei (al krijgen ze dat ook nog wel met sinterklaas of kinderfeestje later, bij mij komt het niet echt op), knutselfrutsels tot in het oneindige, potloden of stiften. Playmobil en lego vind ik zelf erg afhankelijk van het kind. Dochter had met 3.5 wel wat playmobil en vond dat ook wel leuk; zoon nu 3.5 vindt lego het einde, maar hij maakt alles zoek. Dochter van een vriendin (ook 3.5) speelt er juist geweldig leuk mee. Ik zou dat zelf pas geven vanaf 4.

En verder vond ik buitenspeelgoed ook altijd wel leuk (maar ja, zomer is nu weer bijna om): zandbakspul, een bal, dat soort dingen.

Groetjes, Sneeuwitje

Duplo of lego?

Afhankelijk van haar motoriek?
Je hebt ook een soort nepduplo van Maya de Bij, superleuk

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-08-2013 om 11:49

Prinsessen playdoh

Playdoh heeft een prinsesje wat je aan kan kleden met klei. Daar kan zelfs mijn dochter van 10 zich nog mee vermaken.
http://www.bartsmit.com/play-doh-kneed-amp-kleed-assepoester

Dendy

Ehm...

Ik heb geen dochter, maar mijn beste vriendin wel. Vorig werd ze drie en vooral de doos met kinder make-up was een succes (niet voor de ouders, maar goed). Zelf lekker klodderen met oogschaduw en glitternagellak. Ze zag eruit alsof ze in elkaar geslagen was, maar zelf vond ze het prachtig. Ik snap het best als de ouders van de jarige daar niet blij mee zijn, daarom wat andere suggesties: haarknipjes en -elastiekjes met hello Kitty of Dora (allebei bij H&M te verkrijgen, of juist met veel glitter, een mooie haarband, my little pony, liefst zo roze mogelijk (ik vind die krengen vreselijk, maar ja, ik word ook geen drie), playmobil (kleine verpakkingen van een euro of drie tot vijf, ook leuk voor meisjes), van lego is er iets soortgelijks (little friends ofzo), een t-shirt of sweater met opdruk en de naam van de jarige (zie bijvoorbeeld simply colors, goed te betalen en prima kwaliteit). Ikea heeft enorm leuke spulletjes voor in het speelkeukentje. Verder, als de jarige van Disney-prinsessen houdt: Intertoys is goed voorzien van klokken, tekenblokken, potloden, stiften, stickers en zelfs dekbedovertrekken van Disney. En wat dacht je van K3? Je ziet het, keus genoeg. Met name K3 en de Disney-prullen vielen goed in de smaak. Succes, en laat je weten wat het geworden is?

Groeten, Suzanne

Elfenvleugeltjes

Schiet me ineens te binnen: H&M heeft elfenvleugeltjes met kleurtjes en glittertjes, voor een euro of 8 geloof ik. Alleszins te doen in elk geval. Met elastieken bandjes voro om je armen, makkelijk aan te trekken.

Groeten,

Temet

Yaron

Yaron

28-08-2013 om 21:36

Make up

Die make up zou hier heel snel, zonder te worden gebruikt, verdwijnen. Ik vind het echt vreselijk spul en het is niet zo fijn voor de kinderhuid, althans mijn kinderen houden er rode jeukplekken aan over.

Yaron

Het ene kind heeft een gevoeliger huid dan het andere, mijn dochter krijgt er geen rode jeukplekken van, bijvoorbeeld. Maar vaak kan je zelf van tevoren wel een beetje inschatten of je kind grote kans loopt ergens gevoelig op de reageren.

Mijn dochter van 4 vindt het ook geweldig. Ik niet, inderdaad. Ik heb het ook niet zelf gekocht, ze kreeg het van Oma. Maar goed, een doodenkele keer mag ze wel.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.