Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Lisa

Lisa

23-04-2018 om 01:08

Dreumes 15 maanden elke nacht klokslag 00.30 hysterisch wakker. Hoe te doorbreken?

Mijn dochter wordt elke nacht hysterisch wakker en ze blijft ook hysterisch huilen, gillen, schreeuwen etc.. Ik weet totaal geen raad meer. Dit doet zij nu ruim 3 weken. Ik loop er naar toe, over hoofdje aaien maar zodra ik mijn hand weg haal staat zij al weer rechtop. Nog een kusje en rustig weglopen en wegblijven kan zij anderhalf uur blijven huilen totdat zij in slaap valt. Ik weet totaal niet of ik eraan goes doe om bij haar te blijven, laten huilen of bij mij in bed nemen. Naar bed gaan tussen 19.30-19.45 gaat goed, met een slaapritueel, slaapt meestal binnen 20 minuten. Overdag slaapt zij soms 2x(ongeveer 45 minuten per x), soms 1x(5 kwartie). Langer dan dat wil wij niet slapen. Elke keer naar bed brengen hangt zij altijd aan mij dat zij niet in nee gelegd wil worden. Wie kan mij helpen? Bvd.

angel3

angel3

23-04-2018 om 07:31

Klinkt als

Pavor nocturnus. Google maar es.
Maak haar vannacht eens zachtjes wakker om 00.15u. Grote kans dat je dan dit ritme doorbreekt
Succes

marie

marie

23-04-2018 om 12:07

oorpijn?

Onze dochter deed dat destijds ook vanaf 15 maanden. Krijsen om "niks". Totdat ze looporen kreeg. Bleek ze dus dubbele oorontsteking te hebben..... En nog geen streepje verhoging....
Niet alle kinderen krijgen daar dus koorts van.
Voel me na al die jaren nog schuldig dat we haar onnodig pijn hebben laten lijden.
Maar ja, die pijn hoorde er bij haar bij. Ze wist niet beter dan altijd oorpijn te hebben (jaren lang, nog steeds soms).

Mijn advies is dan ook om eens met haar langs de huisarts te gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.