Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Eerste schoentjes/sandalen

Hallo!

Mijn zoon van 13 maanden zet ondertussen voorzichtig stapjes. Hij kruipt ook nog wel, maar maakt al aardig aanstalten om te gaan stappen.
Ik ben van plan om naar een goede schoenenwinkel te gaan voor informatie en goede schoenen.
Daarnaast gaan wij over 3 weken op vakantie. Ik wil graag sandalen /slippers kopen, maar weet niet zo goed welk merk goed is? Het liefst ook flexibele en kwalitatief goede. Misschien dat jullie ervaring met sandaaltjes hebben?

Triva

Triva

03-07-2018 om 20:11

zeker geen

slippers! Koop schoenen die niet zomaar uit kunnen, dus goede sandalen of schoenen. Verder maakt het niet zo uit, de schoenen van Dr Visser van Scapino voldoen prima.
https://www.scapino.nl/kinderen/schoenen?ms_fk_uitgelicht=Dr.%20Visser%20keurmerk&ms_fk_ae-geslachtkids=Jongens

specht

specht

03-07-2018 om 20:14

Mening fysiotherapeut

De fysiotherapeut van onze toenmalige peuter rade goedkope zachte flexibele goed passende schoenen aan, bij voorkeur uit een goedkope winkel.
Zijn mening was op die leeftijd lopen ze weinig, en groeien de voeten nog hard. Als je schoenen uit een dure winkel koopt is de verleiding groot om op de groei te kopen, en dat is juist slecht
Koop juist geen stevige schoenen, maar zachte flexibele waardoor een voetje niet gaat vergroeien.

Tango

Tango

03-07-2018 om 20:15

Dichte hiel

Ik zou ook sandalen kopen met een dichte hiel. Dat geeft net even wat meer steun. Slippers zeker niet. Vraag me al af of je die al hebt in zo'n kleine maat.
Een goede schoenenwinkel waar je ook nog een beetje goed geholpen wordt vond ik altijd wel prettig toen ze zo klein waren. Ik was altijd wat onzeker over wat nou de goede maat was. Geen idee of ze bij Scapino ook helpen. Zit hier wel in de buurt, maar tegen de tijd dat ik daar kwam kon ik zelf (en mijn kinderen) redelijk inschatten welke maat nodig was.

Teva

Soepele zool en lekker licht, ook goed tweedehands verkrijgbaar, dat kan makkelijk voor zulke sandaaltjes waar ze maar kort op lopen

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-07-2018 om 20:45

Sandalen

Sandalen met dichte neus vond ik fijn. Als er nog gekropen wordt beschermt het de teentjes. En een kind kan nog makkelijk struikelen over een open voorkant van een schoen.

En laat je verder niet teveel aanpraten. Het hoeft echt de hoofdprijs niet te kosten en op blote voetjes loopt het fijnst

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-07-2018 om 20:46

Crocs

Voor op de camping zijn crocjes trouwens ook super

Dees

Dees

03-07-2018 om 21:18

Geen sandalen

Geen sandalen nog gewoon van dan slofjes waar hij op loopt als hij nog kruipt zal hij geen grote stukken gaan lopen en heeft hij nog geen schoenen nodig.

Als jij gaat lopen gewoon dichte schoenen kopen want met sandalen gaan voelen en tenen op zeker open.

Casey

Casey

03-07-2018 om 21:19

Floraa

Er wordt aangeraden pas schoenen te kopen met een minder flexibele zool als ze echt goed loslopen.
Maar “aanstalten maken te gaan stappen” klinkt niet als “loopt goed en veel”.
Ik zou je zoon vooral veel op blote voetjes laten lopen met dit weer en flexibele schoentjes met dunne zool als hij buiten je eigen huis/tuin wil rondscharrelen.

ik zou

starten met een heel soepel flexibel dicht schoentje. Geen sandaaltjes want dat loopt toch anders en dan vallen ze sneller. Zeker omdat hij net begint te stappen is blote voeten prima. De voetjes groeien dadelijk als hij echt loopt vaak ineens een maat dus koop geen dure schoenen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-07-2018 om 12:28

Shoesme

Hadden wij voor jongste in deze fase.
Niet goedkoop, maar wel fijn. Vond ik dan hè
Heel dun flexibel zooltje eronder, dat wel berscherming biedt bij het lopen buiten. Want dat is vaak het probleem. Binnen en op gras gaat lopen op blootje voetjes prima, maar op verharding is geen doen. Van die tussenschoentjes zijn dan heel fijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.