Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Kp

Kp

06-10-2016 om 21:53

Enthousiaste zoon van 20 maanden

Hallo, graag jullie reactie over het volgende.
Ik heb een heerlijke zoon van 20 maanden, hij is ons eerste kind en vermaakt zich altijd prima.
hij is dol op andere kinderen en wil graag met ze spelen, maaaar hij is zo enthousiast dat schrikt andere kinderen af.
Hij rent naar ze toe, wil ze kietelen en het liefst polonaise lopen.
Maar door z'n enthousiasme gaat het allemaal veel te hard waardoor het nog wel eens mis gaat.
vind het vervelend tegenover mijn vriendinnen aangezien ze erg rustige kindjes hebben en mijn zoon vaak de gene is waardoor het mis gaat.

Tips zijn welkom

Aanleren

Hij moet nog leren doseren, daar kun je hem goed bij sturen. Veel kinderen hebben dit gedrag,hoor. Hij is gewoon heel blij om de anderen te zien en toont dat wat hardhandig.Geef aan bij je vriendinnen dat je het gedrag ziet en vraag of ze je willen helpen met sturen. Jij zegt dan bv; zachtjes doen, kijk, aaien vindt hij/zij wel fijn. Of geef maar een hand of zo, eigenlijk iets wat hem van zijn gedrag afleidt.Prijs hem als hij t probeert.
Vriendin kan ondertussen kindje aanleren om nee of stop te zeggen. Dan kun je daar weer op verder gaan met oefenen om zachtjes te doen.
Komt goed, echt. Straks is zijn enthousiasme iets waardoor kinderen ook vaak met hem willen spelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.