Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
mo

mo

20-01-2010 om 21:55

groeipijn bij 2 en een half jaar?

Hoi,
Mijn dochter is ruim 2 en een half en wordt minstens 1x per nacht huilend wakker. Zegt pijn te hebben aan haar benen. Met stevig wrijven over haar beentjes wordt ze rustig en valt weer in slaap.
Groeipijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aïda

Aïda

21-01-2010 om 12:57

Ja dat kan goed

Mijn dochter werd er zeer regelmatig van wakker. Ze was dan echt ontroostbaar. Alleen flink wrijven hielp niet. Ook de tenen naar haar neus brengen hielp maar weinig. Alleen lopen hielp. Dus ik liep regelmatig op en neer met haar. haar bij de hand en al vertellend heen en weer lopen. Dan zwakte de pijn af en zij werd rustig en dan kon ze weer verder slapen..

Er word gezegd (moet je in geloven) dat je een nieuwe houtvijl (een fijne) onder het bed moet leggen, dit schijnt te helpen!?

Ja hoor hier ook

Ons zoontje van 2 en 4 maanden heeft ook af en toe groeipijn in zijn handen of benen/voeten. Erg zielig en pijnlijk. Als hij het in zijn voeten heeft, dan doen we hem sokken aan in bed of anders een kruik erbij. De warmte (en wrijven inderdaad wat Aida ook zegt) helpt meestal wel.
Als er helemaal niks helpt, geven wij ook gewoon paracetamol hoor, je hoeft geen pijn te hebben als het niet hoeft. Maar ik geloof dat we hier in Frankrijk wat makkelijker zijn met medicijnen dan in Nederland...

sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.