Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
jane.D

jane.D

10-04-2009 om 19:49

Help, peuter puber

Ik ben een trotse mamma van 2 dochters een van 4 en een van 2 (in juni 3) Onze jonste dochter is een heerlijk, eigenzinnig en vrollijk meisje. Maar er zit ook een hoop pit in haar (wat op zich prima is). Op dit moment zit al een tijdje in een nee"ik doe het lekker toch niet fase" en ik heb echt van alles geprobeerd maar tot nu toe helpt niets en ik merk aan mezelf dat mijn geduld soms echt opraakt. Bijna alles leverd op dit moment strijd op. b.v Haren kammen duurt zeker 10 minuten voor ik haar zover heb dat we kunnen gaan kammen gaar ze tijdens het kammen voortdurend springen,bukken alles wat maar mogelijk is om kammen onmogelijk te maken.Eindigd vaak met houtgreep en dan zo maar kammen. ben je net klaar met een staartje trekt ze het er gellijk weer uit. Zo ook opruimen vraag ik: puk wil je even opruimen alsjeblieft. puk zegt: nee. Ik leg uit dat ik toch echt wil dat ze gaat opruimen en puk blijft nee antwoorden. Wat ik ook probeer haar antwoord blijft nee. In de gang/op stoeltjes zetten heeft geen zin want dat intresseerd haar niets. Samen doen heeft geen zin want dan sta ik op te ruimen en zij kijkt toe. Haar dingen aangeven en vertellen waar het moet liggen heeft geen zin want ze laat het vallen met de mededeling "ik ga niet opruimen". belonen heeft geen zin want dan moet ze echt opruimen wil ze de beloning krijgen en dat daar had ze nou net geen zin in. En zo gaat het ongeveer bij alles wat moet. (eten, slapen, enz) Ik heb het vorrige week een keer proberen om te draaien door te zeggen puk wil je alsjeblieft niet opruimen want mamma houdt zo van rommel. haar antwoord: oke mamma!
Ik snap dat ik haar niet kan verranderen en dat ik zelf een anderen aanpak moet krijgen maar mijn fantasie is een beetje op. wellicht hebben jullie nog ideeen? Verder kunnen we het gelukkig ook nog gezellig hebben hoor. zolang ermaar niet moet.

gr Jane.D

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.