Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
Nathalie

Nathalie

28-02-2018 om 19:24

Hulp gevraagd! Zoontje van 2 slaapt slecht

Goedenavond,

Ik heb me zojuist aangemeld omdat ik niet meer weet wat te doen...

Onze zoon die in april 2 wordt heeft altijd goed geslapen tot oudjaarsdag. Vanaf die dag komt hij slecht in slaap, en als hij slaapt wordt hij elke nacht krijsend wakker om 2.00 uur. Hij is dan klaar wakker en gaat dan 9 van de 10 keer niet weer slapen en blijft hysterisch.

Zelf heb ik het idee dat hij bang is op zijn kamer. Afgelopen 3 nachten heeft hij in zijn campingbedje geslapen bij ons op de kamer, dit ging heel erg goed, hij is niet wakker geweest. Zojuist heb ik hem op zijn eigen kamertje gelegd om te kijken of het nu goed gaat, hij is weer hysterisch.

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? Ik heb het idee dat hij geen spelletje speelt...

Groetjes Nathalie

Tja

Kinderen voelen zich veiliger als er mensen om hen heen zijn. Je kunt twee dingen doen. Gewoon accepteren dat je zoontje voorlopig bij jullie slaapt of een project starten van het weer op zijn kamer laten slapen.
Je bent niet de eerste ouder die een kind heeft dat liever bij zijn ouders slaapt.

Je kunt een nachtlampje proberen of zodra hij piept even bij hem binnen, het heel zachtjes houden tot hij weer slaapt en dan proberen weg te sluipen. Dit volhouden tot het weer helemaal goed is en hij rustig in zijn kamertje blijft slapen.

Mijn kinderen hebben min of meer vanzelfsprekend bij ons en later bij mij op de kamer geslapen. Zoon wilde zelf liever in zijn eigen kamer slapen ergens in de bovenbouw van de basisschool. Dochter heb ik vanwege haar angststoornis met regelmaat ook later nog op mijn kamer gehad.

Als je dat vanzelfsprekend vind en je bent er aan gewend dan is er geen vraag.

Angela67

Angela67

28-02-2018 om 21:24

koud?

warmte toevoegen?
gr Angela

Nathalie

Nathalie

28-02-2018 om 23:13

Hallo AnneJ,

Bedankt voor je reactie.

We hebben het al met een lampje geprobeerd maar helaas werkt dit niet. Nadat hij canavond 2.5 uur wakker is geweest in zijn eigen kamertje hebben we hem op onze kamer gelegd en is meneer direct in slaap gevallen.

Mijn man en ik hebben het er zojuist over gehad dat we het accepteren en hem bij ons op de kamer laten slapen. Er komt inderdaad vast wel een moment dat hij dit zelf niet meer wil.

Zo komen we allemaal weer aan onze nachtrust toe

Groetjes Nathalie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.