Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
rozenstruikje

rozenstruikje

10-11-2010 om 20:56

Ideetjes voor 5 december?

Mijn zoontje is van de zomer drie geworden en ik heb nauwelijks ideetjes voor een cadeau voor 5 december. Het liefst wil ik een groot cadeau van bijvoorbeeld 30 euro en dan een paar kleine cadeautjes. Dit omdat zijn oudere zus een poppenwagen krijgt en ook een paar kleine cadeautjes. Voor haar vind ik het altijd erg makkelijk iets te bedenken. Voor hem is dat lastig omdat we veel speelgoed al hebben, door zijn oudere zus, en omdat hij eigenlijk met alles een heel klein beetje speelt en er dus niets favoriet is. Het leukste vindt hij naar buiten gaan en dan kijken naar graafmachines, wegwerkzaamheden, politieautos, slagbomen bij de trambaan, dat soort dingen.

Iemand een leuk idee?
Bedankt voor het meedenken, Rozenstruikje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schoten voor de boeg

Heeft ie al een fiets of loopfiets?
In de categorie klein grut is er vind ik altijd wel wat te verzinnen (zaklamp - scheetkussen- stuiterbal etc, etc,). Als hij die werkmeneren zo stoer vindt zou een schep, een kruiwagen etc misschien wat zijn.

Ook een mogelijkheid - als het geen enorme brokkenpiloot is - een gereedschapssetje. Echt hamertje (een klein bankhamertje, die zijn gewoon te koop vziw), echt zaagje (verstekbakje), duimstok, rolmaat, doosje met wat spijkertjes, paar stukjes hout of zachtboard (geen spaanplaat of mdf, dat timmert moeilijker) en ls je echt de blits wilt maken zo'n handboortje met twee losse boortjes. Dit alles slechts te gebruiken onder ouderlijk toezicht, dat dan weer wel.

Maar goed, misschien vindt hij stoere werkmannen alleen maar leuk om naar te kijken en heeft hij geen behoefte ze na te doen.

Er komen vast nog wel meer suggesties.

Groeten,

Temet

ayla

ayla

11-11-2010 om 08:58

Hier

Bij de Lidl en de Aldi zijn nu veel auto’s in de aanbieding. Peuterzoon vindt vooral auto’s met ene merk erop leuk, die gaat hij dan sorteren per merk. Er zijn ook puzzels en spelletjes van Cars in de aanbieding, bij onze zoon ook altijd een hit. Verder krijgt hij van ons veel aanvullingen op zijn houten trein, Dat is zijn lievelingsspeelgoed. We hebben een baan van Eichhorn maar daar past ook Ikea, hema , Thomas en brio op. We hebben dus aanvullingen van alle merken. Ook wilde ik wat klei en stiften voor hem halen.

Guinevere

Guinevere

11-11-2010 om 10:57

Hier favoriet

Wat hier favoriet is bij onze 3-jarige zoon: houten blokken (héél veel) en de houten treinbaan. Onmisbaar voor elk kind, naar mijn mening. Bij de treinbaan kun je ook trams kopen en slagbomen, hijskranen, tunnels...
Onze 8-jarige speelt er ook nog zeer vaak mee, vooral met de blokken, dus het gaat ook nog eens lang mee.
Van de sint krijgt onze 3-jarige trouwens een Cars racebaan (echte), daar heeft hij het al een half jaar over.

rozenstruikje

rozenstruikje

13-11-2010 om 21:51

En het is geworden

Een fiets, 12 inch, en ik denk dat hij dat erg leuk gaat vinden. Ik zag de fiets vandaag in de aanbieding. Mijn ouders betalen mee want het is wel flink over mijn budget.
We hebben nu een driewielertje maar dat gaat errug traag door de kleine trapas. De 12 inch van oudste staat bij vader thuis en we zijn niet van plan om die heen-en-weer te fietsen dus nu heeft hij bij mij ook een fiets.

Dank voor jullie tips, ik zal ze onthouden. Een setje echt gereedschap zal hij vast ook geweldig vinden; maar daar moet ik nog even aan wennen. We hebben geen tuin of schuur dus dan zou dat aan tafel moeten. En die is net nieuw

Rozenstruikje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.