Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op
lukke

lukke

31-12-2008 om 21:13

Leren, leren, leren

Mijn dochtertje van 3 en half wil alleen maar leren. Letters schrijven, woorden overtikken in Word, woordjes lezen, tellen, computerspelletjes, nieuwe boekjes (niet tig keer dezelfde), nieuwe dvd's.
Met andere dingen is ze echt achter, zoals met de grove motoriek en van zindelijk worden komt ook nog niks.
Regelmatig probeer ik haar te stimuleren om iets anders te gaan doen, maar als we naar een speelparadijs gaan zit ze binnen een half uur in een blaadje te bladeren en in de Ikea wil ze niet in de ballenbak, maar mee door de winkel en dan in 'huiskamers' in boekjes bladeren.
Herkent iemand dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fase?

Ik herken het niet echt, maar misschien is dit een fase waar ze nu in zit of heeft ze dit al een hele tijd? Op zich is het natuurlijk leuk dat ze zoveel interesse heeft in lezen, maar andere activiteiten zijn inderdaad ook belangrijk. Kan je niet met haar naar plaatsen gaan waar boekjes niet voor afleiding kunnen zorgen? Naar bos, strand, buiten speeltuin, etc. om haar grove motoriek te stimuleren?

Heleentje

Heleentje

04-01-2009 om 17:47

Ja hoor

Ik herken het helemaal.
Mijn dochtertje loopt inderdaad ook zo hard met die dingen.
Maar gelukkig heb ik wel gemerkt dat er toch wel pauzes tussen zitten. Dan heeft ze even niet zo'n interesse in lezen oid. Dan ineens wel en het lijkt dat ook of ze ineens weer nieuwe dingen heeft begrepen.

Ik maak mij er maar niet te druk om, hoewel ik mij wel kan voorstellen dat je iets aan die zindelijkheid zou willen doen
Maar goed, ook dat gaat op de tijd die zij wil en niet wanneer jij het wilt.
Misschien dat stimuleren met stickers of dat soort dingen daarvoor helpt, maar alleen als ze het zelf wil.

Succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.